Hi @3aan,
Die bankschroef is geen garantie voor wat betreft het niet verkloten. Mijn boiler heeft tijdens het verwijderen van het verwarmingselement namelijk in de bankschroef gestaan en is helaas toch gedraaid. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn superpower!
Overigens bleek die aansluiting, ondanks dat hij uit het lood stond, nog prima bruikbaar. Een klein lekje in de boiler op een andere plek heeft mij doen besluiten om er een nieuwe in te zetten.
De overige tips kan ik me helemaal bij aansluiten. Vooral alles met beleid doen. Zeker met koper, wat toch al zeer zacht van zichzelf is. Voor je het weet, draai je het kapot.
Re: Defecte Vibiemme Domobar aan het opknappen
22een ding dat bkrkrkr doet kan heel fijn werken:KoffieBar schreef: do 09 jun 2022, 15:12 boiler heeft tijdens het verwijderen van het verwarmingselement namelijk in de bankschroef gestaan en is helaas toch gedraaid.
https://www.youtube.com/watch?v=5F_7mfM4UyY&t=72s
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
23Ja, dan sta je met 1-0 voor op je project, als je de beschikking hebt over een luchtsleutel.
Helaas ben ik volledig afhankelijk van mijn eigen superpower, zelfs bij het sleutelen aan auto's en motoren, wat ik ook doe.
Maar wie weet.....later als ik groot ben.
25Wij hebben die bkrbkr dinges ergens kunnen lenen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
27Je moet beter lezen, niet de boiler maar het element in de bankschroef klemmen en dan Tip nr 2 handhaven dan heb je geen ander gereedschap dan je knuisten nodig, eventueel een rubberen panne(n)lap of een fietsbinnenband om wat meer grip te hebben.KoffieBar schreef:Hi @3aan,
Die bankschroef is geen garantie voor wat betreft het niet verkloten. Mijn boiler heeft tijdens het verwijderen van het verwarmingselement namelijk in de bankschroef gestaan en is helaas toch gedraaid. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn superpower!
Overigens bleek die aansluiting, ondanks dat hij uit het lood stond, nog prima bruikbaar. Een klein lekje in de boiler op een andere plek heeft mij doen besluiten om er een nieuwe in te zetten.
De overige tips kan ik me helemaal bij aansluiten. Vooral alles met beleid doen. Zeker met koper, wat toch al zeer zacht van zichzelf is. Voor je het weet, draai je het kapot.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
28Ook dat heb ik destijds geprobeerd, maar het mocht niet baten. En ja, daar heb ik in de snelheid inderdaad overheen gelezen.@3aan schreef: do 09 jun 2022, 16:28 Je moet beter lezen, niet de boiler maar het element in de bankschroef klemmen en dan Tip nr 2 handhaven dan heb je geen ander gereedschap dan je knuisten nodig, eventueel een rubberen panne(n)lap of een fietsbinnenband om wat meer grip te hebben.
29Voortbordurend op dit item:
Wie ooit een soortgelijk probleem heeft en in de buurt van Rotterdam woont:
Ik assisteer graag even met mijn bkrbkr!
Wie ooit een soortgelijk probleem heeft en in de buurt van Rotterdam woont:
Ik assisteer graag even met mijn bkrbkr!
30Super!