Re: Wat drink je nu?

3291
Dirk Jan schreef:Op de pc, in een browser naar Koffiepraat > inloggen > klik op je profielfoto > klik op Profiel > Wijzig profiel > Wijzig onderschrift.
Het gekke is, ik heb ooit mijn account aangemaakt in Tapatalk mbv mijn Apple-id. Geen idee hoe dat precies werkt maar via een browser kan ik niet inloggen. Niet als omeCo, niet met m’n e-mailadres en ook m’n wachtwoord zou fout zijn.

Wie het weet, mag het zeggen.

Wat drink je nu?

3293
bobbee schreef:Wachtwoord vergeten aanklikken en nieuwe opvragen? Registratie gaat waarschijnlijk via email van je apple id.
Heb ik geprobeerd maar krijg dan de melding dat de combinatie van gebruikersnaam en e-mailadres niet voorkomt in het systeem.

Ik herinner me nu dat ik heb gekozen voor de functie ‘verberg mijn e-mailadres ‘. Dan genereert Apple een willekeurig e-mailadres. Via dat adres kan ik nu verder. Hoop ik.

3294
De PNG van Hoofdkwartier. Na alle lovende verhalen die hier al voorbij kwamen moest en zou ik deze natuurlijk ook gaan proberen.

Nadat shot 1 er zo langzaam uitliep dat het bijna klonk als stenen die uit de spouts kwamen, met een keer goed bijstellen, toch al een hele beste bak koffie er uit kunnen halen.
Shot 2

Was net een beetje bitter, maar wel vol smaak
Shot 3

Heerlijke romige volle smaak, waarop ik kan gaan finetunen voor de rest van de kilo boontjes.

Yep, I am once again a happy camper 8-)

PS: vraagje aan de meer ervaren finetuners en PNG drinkers. Zou ik deze met temperatuur aanpassing nog ergens kunnen verbeteren? Ik heb daar nog weinig ervaring mee en ben er wel benieuwd naar :ugeek:
Coffee, sleep, Coffee, repeat

3295
Warheart schreef: wo 08 jun 2022, 22:05 De PNG van Hoofdkwartier. Na alle lovende verhalen die hier al voorbij kwamen moest en zou ik deze natuurlijk ook gaan proberen.

Nadat shot 1 er zo langzaam uitliep dat het bijna klonk als stenen die uit de spouts kwamen, met een keer goed bijstellen, toch al een hele beste bak koffie er uit kunnen halen.

IMG-20220608-WA0022.jpeg
Shot 2

IMG-20220608-WA0024.jpeg
Shot 3

Heerlijke romige volle smaak, waarop ik kan gaan finetunen voor de rest van de kilo boontjes.

PS: vraagje aan de meer ervaren finetuners en PNG drinkers. Zou ik deze met temperatuur aanpassing nog ergens kunnen verbeteren? Ik heb daar nog weinig ervaring mee en ben er wel benieuwd naar :ugeek:
Ik zou het eerder zoeken in de maling.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

3296
ronald22 schreef: wo 08 jun 2022, 23:39
Warheart schreef: wo 08 jun 2022, 22:05 De PNG van Hoofdkwartier. Na alle lovende verhalen die hier al voorbij kwamen moest en zou ik deze natuurlijk ook gaan proberen.

IMG-20220608-WA0022.jpeg
Shot 2

IMG-20220608-WA0024.jpeg
Shot 3

Ja, zo ver was ik al, haha. Maar vaker lees ik dat subtiele tonen bij bepaalde bonen verder gebonden kunnen worden door een beetje met temperatuur te spelen. Daar vroeg ik nu input voor. :oops:

Dat ik met maling het grootste deel bepaal (en mijn sweetspot daar een heel eind mee heb) dat punt zijn we nu. Tikkie fijner wordt net aan bitter, tikkie grover net aan slapjes.
Coffee, sleep, Coffee, repeat

3297
Ik weet niet wat voor een machine je hebt, welke druk bij de extractie, welke temperatuur.
In machine levert een hogere pre-infusie druk ook hogere temp in de puck op bijvoorbeeld.

Probeer eens 5 graden C hoger, half uurtje laten doorwarmen, espresso maken en proeven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3298
Warheart schreef: do 09 jun 2022, 22:47
ronald22 schreef: wo 08 jun 2022, 23:39

IMG-20220608-WA0022.jpeg
Shot 2

IMG-20220608-WA0024.jpeg
Shot 3

Ja, zo ver was ik al, haha. Maar vaker lees ik dat subtiele tonen bij bepaalde bonen verder gebonden kunnen worden door een beetje met temperatuur te spelen. Daar vroeg ik nu input voor. :oops:

Dat ik met maling het grootste deel bepaal (en mijn sweetspot daar een heel eind mee heb) dat punt zijn we nu. Tikkie fijner wordt net aan bitter, tikkie grover net aan slapjes.
Zonder je huidige temperatuur te weten moeilijk advies te geven ;)
Donkerder geroosterd, lagere temperaturen, licht geroosterd hogere temperaturen. Maar als je nu zo rond de 92c zit in de groepskop, kun je eens 94c proberen, of juist iets naar beneden, afhankelijk van welke delen van het smaak pallet je wilt versterken. 5C in een keer vind ik dan weer een hele grote stap, of het moet stoom boiler temperatuur zijn (zoals gemeten in een HX systeem), dan zit je weer netjes met de 2-3C verschil in je groepskop.
Druk schijnt ook een behoorlijke invloed te hebben, ik had daar ergens een filmpje over gezien.. Moet ik even zoeken.

3299
De Thaise White Honey van Koepoort. Als probeersel bij een kilo Malabar. Is bij mij vrij kritisch om goed te krijgen in de maling, maar dan smaakt hij ook heerlijk vol en zoet.

Sorry voor de latte Art of eerder het gebrek er aan...
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™