Re: Superkop bij Casabarista Den Haag

21
mr Blanc schreef: za 07 mei 2022, 09:49
cremalover schreef: do 05 mei 2022, 16:45 Een dikke 3 minuten voor een espressootje.
Ik zal dat nooit begrijpen.Maar dat is een keuze.
Haha als je t malen eraf haalt etc (wat je standaard normaal ook moet) valt t allemaal wel mee! Of er een beetje lekkere koffie uit komt is een 2e maar ziet er wel grappig uit!

Voor mij is t zeker een mooie optie die je ook op vakantie mee zou kunnen nemen. Maar dan idd voor een flink lagere prijs. Kortom er zou potentie in zitten maar dan moeten de kosten omlaag…en dat in deze markt 😅
Ik snap niet de de ontwerpers niet zo'n apparaat om te testen naar dit forum gestuurd hebben.Als ze er achter staan en de koffie is ok zou dat misschien goede reclame zijn.
Sticker met " Koffiepraat Approved" op de doos.

22
cremalover schreef:
mr Blanc schreef: za 07 mei 2022, 09:49
cremalover schreef: do 05 mei 2022, 16:45 Een dikke 3 minuten voor een espressootje.
Ik zal dat nooit begrijpen.Maar dat is een keuze.
Haha als je t malen eraf haalt etc (wat je standaard normaal ook moet) valt t allemaal wel mee! Of er een beetje lekkere koffie uit komt is een 2e maar ziet er wel grappig uit!

Voor mij is t zeker een mooie optie die je ook op vakantie mee zou kunnen nemen. Maar dan idd voor een flink lagere prijs. Kortom er zou potentie in zitten maar dan moeten de kosten omlaag…en dat in deze markt
Afbeelding
Ik snap niet de de ontwerpers niet zo'n apparaat om te testen naar dit forum gestuurd hebben.Als ze er achter staan en de koffie is ok zou dat misschien goede reclame zijn.
Sticker met " Koffiepraat Approved" op de doos.
Die sticker kost geld!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
Mijn MaraX is op dit moment bij de jongens van het Hoofdkwartier ter reparatie/onderhoud, dus was even langs de SL om een Chemex te scoren (vorige was stukgevallen op de grond). Daar stond de Superkop waar ik laatst een foto van had gemaakt te shinen, kon het echt niet laten om daar een vraag over te stellen. Een van de medewerkers werd meteen enthousiast om een bakje voor mij te zetten, dus heb dat al te graag geaccepteerd. Ze had ernaast een Mignon staan met boontjes al in de hopper, is voor straks in het verhaal wellicht belangrijk. Enfin, de boontjes werden gemalen en water uit de Quooker ging in de portafilter met dubbelwandig glas. Dat was direct al een gevaar op zich, want mevrouw had iets te veel koffie gemalen waardoor hij niet helemaal paste in de houder. Ze zat er een beetje aan te duwen en trekken om de portafilter in de houder te krijgen, maarja de portafilter waar net kokend water in is gegaan heeft geen klepje of dekseltje. Dus als je een verkeerde beweging maakt, heb je de kans om wat water over je tafel of hand te krijgen. Kleinigheidje.
Klein beetje koffie ging uit de portafilter en voila, hij zat op zijn plek. Vervolgens was het vrij simpel, een aantal keer op en neer en we hadden binnen een aantal seconden twee espresso's voor onze neuzen. Ik weet niet of het aan de kwaliteit/versheid/maalgraad van koffie ligt, maar er was totaal geen crema aanwezig. Ik kaartte dit aan, ze zei dat je wel wat fijner kon gaan in maling om het wel te krijgen. Goed. De smaak: wel ok. De textuur deed me denken aan dat van een mokapot, klein bittertje maar zeker niet verkeerd voor een bakkie.
Was eigenlijk wel aangenaam verrast, maar meer verrast zoals je dat wordt bij een verjaardagsfeestje waar een vriend een nieuw speeltje laat zien waar hij trots op is. Op die manier verrast.
Ten slotte vroeg ik wat nou het doelgroep is om de Superkop aan te verkopen. Haar antwoord: we zijn een speciaalzaak, dus als er iets nieuws/bijzonders op de markt komt moeten we dat wel aanbieden. Seems fair.
Al met al wel een leuke ervaring, werd vriendelijk geholpen door de medewerker en heb toch wel een leuk bakje koffie gehad. Ook weet ik dat ik in ieder geval niet in de markt zal zijn voor een Superkop.
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

28
En los daarvan: als ik een espresso krijg en er is geen crema dan kan dat een indicatie zijn dat de bonen veels te oud zijn of dat de doorloop veels te hard ging. Of dat ik gewoon een beetje filterkoffie in een klein kopje kreeg.

Mooie crema is een bijproduct dat een indicatie kan zijn van wat je te wachten staat. Zeer donkere vlek teer op je espresso kan waarschuwing betekenen dat de erdoorheenloop veels te traag was en dat je een bittere wrange smaakbelevenig te wachten staat.

Als je op Instagram zit is fraaie goudbruine crema het bewijs dat je een mooi en gelukkig leven leidt waar menigeen jaloers op moet zijn.

Men moet het belang van crema niet onderschatten. Velen hebben dat gedaan en als je ziet wat er van hen is geworden....
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino