Dan heb je zo'n mooi glimmend apparaat staan met alle toeters en bellen aan de buitenkant die de heerlijkste koffie maakt, en dan maakt het ding herrie!
De schuld is natuurlijk het vibratiepompje. Ik heb al wel gekeken waar ik de vibraties kan verminderen en dat heeft ook wel geholpen, maar het moet toch ook stiller kunnen. Ik weet dat een "rotary-pump" (hoe heet dat in het Nederlands?) veel stiller is, maar ik ga het apparaat niet aan de waterleiding aansluiten.
Nu heb ik wel eens gelezen dat het vervangen van de Ulka-pomp ook goede resultaten geeft. Ten eerste zou een nieuwe pomp op zich al helpen, maar er schijnen ook zwaardere en stillere varianten te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar zouden die te koop zijn, wat kost dat dan, en zou ik hem zelf kunnen vervangen? Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Al vast dank voor de antwoorden.
Geluidsreductie, een stillere vibratiepomp?
1La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder