Re: gespot

2261
Ja heel vet! Maar volgens mij wel prijzig, in de tijd dat ze nieuwe in NL verkocht werden zaten ze dacht ik ook rond die prijs, maar dan met garantie. En die garantie is ook gelijk een dingetje, er is officieel geen Nederlandse importeur meer, dus als je eens iets hebt dan ben je aan je eigen kunnen of netwerk overgelaten. Doe mij maar een Rollsje van Kees ;)

2265
Wel een prachtige machine, maar ik zou voor zo'n bedrag ook niet voor een product van de andere kant van de wereld kiezen. Het blijft toch een gebruiksvoorwerp dat onderhoud nodig heeft etc.

Slayer heeft zijn goede naam volgens mij vooral te danken aan de Amerikanen/Home-Barista die er lovend over zijn. Die zijn op hun beurt vaker weer kritisch op La Marzocco omdat er vaker leverproblemen/transportschade/weinig servicepunten etc. zijn.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2266
Ik denk eerlijk gezegd dat voorkeuren vooral iets met polonaiselopers van HB te maken hebben. Is natuurlijk type afhankelijk, maar juist in de VS heerst voor wat betreft espressomachines, veel meer dan in bijvoorbeeld Nederland, een doe-het-zelf cultuur. Ook noodgedwongen door de grote afstanden.

2267
HanR schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat voorkeuren vooral iets met polonaiselopers van HB te maken hebben. Is natuurlijk type afhankelijk, maar juist in de VS heerst voor wat betreft espressomachines, veel meer dan in bijvoorbeeld Nederland, een doe-het-zelf cultuur. Ook noodgedwongen door de grote afstanden.
Scherp van Han. Je ziet ook door die afstand dat de verkoper een koper bij problemen begeleidt hetzij telefonisch hetzij door toezending van een file met foto's hoe je het moet doen. Gelukkig kan het hier opgelost worden door bijvoorbeeld. een ritje Merwe Vierhaven te Rotterdam
Afbeelding
.

Afbeelding

2268
gilleko B. schreef: wo 20 jul 2022, 00:16 Rolls Royce, weinig "bakkies" en " geen synesso". Curieuze aanprijzing voor de doelgroep.

Afbeelding
Het is inderdaad bijzonder dat je moet vermelden dat het geen synesso is. De doelgroep voor dit soort apparaten weet dit doorgaans wel.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.