Re: Nog steeds geen mooie extractie
72Het was maar een geintje van me, maar dit is een prima adres, meteen toegevoegd aan mijn lijstje. Daar ga ik maar eens een proefpakketje bestellen.Bluecold schreef:fascino-coffee dan.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45
73@Joep,
Gooi de verse bonen niet te snel in de hopper, geeft ze een dag of twee na het branden. Anders wordt het een groot bubbel festijn (CO2). Je kan ze ook in porties luchtdicht invriezen. Tenzij je een kilo per week er doorheen draait
Gooi de verse bonen niet te snel in de hopper, geeft ze een dag of twee na het branden. Anders wordt het een groot bubbel festijn (CO2). Je kan ze ook in porties luchtdicht invriezen. Tenzij je een kilo per week er doorheen draait

Is de 6th wave aan het voorbereiden
74Ik heb de bonen vandaag ontvangen, maar ben hondsberoerd, dus nog geen koffie voor mij.
Wordt waarschijnlijk maandag.
Houdbaar tot, 13-10-10, oftewel een half jaar. Dat is netjes, ik heb wel een 2 jaar gezien
Ik ga toch voor de luchtdichte bus denk ik, aangezien ik in een studentenhuis zit en de enige vriezer het vakje bovenin de koelkast is, en die stampvol zit.
Wordt waarschijnlijk maandag.
Houdbaar tot, 13-10-10, oftewel een half jaar. Dat is netjes, ik heb wel een 2 jaar gezien

Ik ga toch voor de luchtdichte bus denk ik, aangezien ik in een studentenhuis zit en de enige vriezer het vakje bovenin de koelkast is, en die stampvol zit.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
75Spironski schreef:Goh, dus 20 minuten in totaal en inderdaad erg koel. Met 240gr bonen?- We starten op kamertemp (dus geen voorverwarming van de trommel)
- 7' 200°C
- 4' 220°C
- 9' 210°C
- Koel cyclus van de Gene
Tot net onder het streepje vd trommel
Micra&Ultra
76Joep, heb je al een bakkie gezet met de nieuwe bonen?
Micra&Ultra
77Ja, het lijkt beter.
Maar dat kan ook zijn omdat de crema de gebreken iets verbloemt. Ik heb nog steeds wel een paar sproeiertjes gehad. Maar dit ziet er best okee uit toch?

Hij was best lekker, maar toch wat zurig, dus heb er een cappu van gemaakt...

Maar dat kan ook zijn omdat de crema de gebreken iets verbloemt. Ik heb nog steeds wel een paar sproeiertjes gehad. Maar dit ziet er best okee uit toch?

Hij was best lekker, maar toch wat zurig, dus heb er een cappu van gemaakt...

Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
78Ziet er al beter uit. De koffie hoort trouwens zeker niet zurig te zijn, het mij in iedergeval niet geluk om er een zure bak mee te zetten. Misschien de temperatuur omhoog? waar zit je op?
79Ik zit nu op 92 graden meen ik. Zal hem eens een graadje hoger zetten.
Had in de espresso vanochtend weer een paar sproeiers en gaatjes bij de rand, channeling dus.
Had in de espresso vanochtend weer een paar sproeiers en gaatjes bij de rand, channeling dus.
80Ik zou een graad of 2 omhoog gooien. Echter, dit verklaart niet de sproeiers natuurlijk, Snap er niks van, ik moet toch echt mijn best doen sproeiers en channeling te krijgen.