Re: Bezzera Strega

501
RoosW schreef: do 25 aug 2022, 12:45 Is er iemand die dichterbij Almere woont die deze modificatie (ook andere pomp?) kan doen? Peter zit in Tilburg, en twee maal op en neer om de machine te brengen en halen ziet mijn wederhelft niet echt zitten.
Ik vrees dat Peter de enige is.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

503
het is niet slechts die veder verwijderen.

het betreft echt de procedure van PdG, heet niet voor niets PSM

een omweg best waard, gewoon de echtgenote thuis laten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

504
fransg schreef: do 25 aug 2022, 13:06 het is niet slechts die veder verwijderen.

Die veer is toch het probleem ivm reuma? Veer eruit lost dat probleem in een keer op.

505
fransg schreef: do 25 aug 2022, 13:06 het is niet slechts die veder verwijderen.

Ha! Dat gaat hem niet worden, zij is de chauffeur bij ons :D Anders wacht ik tot de herfstvakantie, boek ik ergens een B&B daar in de buurt :P

506
[/quote]
Ha! Dat gaat hem niet worden, zij is de chauffeur bij ons :D Anders wacht ik tot de herfstvakantie, boek ik ergens een B&B daar in de buurt :P
[/quote]

Altijd een goede reden om een weekendje weg te gaan!!

Ik moet ook nog naar Peter, ik wil die modificatie ook nog heel graag laten doen.

507
dennis-caro schreef: do 25 aug 2022, 13:25

Altijd een goede reden om een weekendje weg te gaan!!

Ik moet ook nog naar Peter, ik wil die modificatie ook nog heel graag laten doen.
Dat vond ik nu ook, komt goed, en ondertussen sparen en denken wat de volgende stap gaat worden ;)

508
Het is de ingreep echt meer dan waard. Mijn door Peter gemodde Strega levert consequent fantastische shots. Ik ben nu bijna een jaar verder en elke dag heel blij met die machine. En de hendel is goed te bedienen. Daarnaast heb ik er andere houten handvaten opgezet en die zijn net een fractie langer dan de originele van Bezzera. Klinkt gek, maar dat kleine stukje scheelt best wat bij het neerhalen van de hefboom. En door het ontwerp hou je hem ook gemakkelijker aan het uiteinde vast dan dat ontwerp van Bezzera.

Ik ben ook actief op het basgitaarforum en daar hebben we wel eens een georganiseerd dat een basgitaar door iemand die toch die kant op reed werd weg gebracht en vice versa. Misschien zou zoiets met koffiepraters ook wel kunnen. Wie weet wie er allemaal door het hele land crosst gedurende de werkweek. Maar beter en vooral vele malen leuker is gewoon zelf met Peter afspreken natuurlijk. Hij brandt ook superlekkere koffie.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

510
Marcje schreef: do 25 aug 2022, 16:15 Ik kon 'erop wachten' toen hij het deed, dus toen was 1 ritje voldoende. Ik had geen andere pomp nodig trouwens, dat scheelt wel iets in de tijd.
Of je gaat ondertussen even shoppen in Tilburg...
Had ik niet verwacht van iemand die met regelmaat een Knuckle uit mekaar trekt. :mrgreen: