Re: De LONDINIUMs afdeling

221
Als je het model met de kleine pressostaat hebt, het vervangen daarvan past in het jaarlijks onderhoud. Doet-ie het 2-3 jaar zonder lek, ook prima, maar het ding is voortdurend aan het schakelen en staat onder ferme druk. In het verleden zag ik wel dat zulke kleine pressostaten ook in de Kees van der Westen commerciële machines zaten en dan verving de onderhoudsmonteur die gewoon als hij toch langs kwam.

Maar als er een ring van je zuiger niet lekker meer is, kan daardoor ook water weglopen met een dergelijk gevolg.

Of als de OPV niet lekker is, dan stroomt er telkens meer water dan nodig is terug in je reservoir en dan wordt dat weer aangevuld, het koude water zet ferm uit, de OPV laat die druk weglopen etc. Lijkt me nu niet voor de hand liggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

222
fransg schreef: vr 26 aug 2022, 14:26 Als je het model met de kleine pressostaat hebt, het vervangen daarvan past in het jaarlijks onderhoud. Doet-ie het 2-3 jaar zonder lek, ook prima, maar het ding is voortdurend aan het schakelen en staat onder ferme druk. In het verleden zag ik wel dat zulke kleine pressostaten ook in de Kees van der Westen commerciële machines zaten en dan verving de onderhoudsmonteur die gewoon als hij toch langs kwam.

Maar als er een ring van je zuiger niet lekker meer is, kan daardoor ook water weglopen met een dergelijk gevolg.

Of als de OPV niet lekker is, dan stroomt er telkens meer water dan nodig is terug in je reservoir en dan wordt dat weer aangevuld, het koude water zet ferm uit, de OPV laat die druk weglopen etc. Lijkt me nu niet voor de hand liggen.

Oktober/november 2021 gekocht vind dat wel snel😅 na ik ga hem vanmiddag thuis open maken en aanzetten
Londonium L R 24 + niche zero

223
zoals ik toenstraks schreef, ik weet niet welk model / versie jij precies hebt en je hebt het ook niet in je antwoorden onthuld dus ik heb geen idee

;-)

als je de thermistor (nog) niet hebt kun je ook dit doen:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

224
fransg schreef: vr 26 aug 2022, 15:05 zoals ik toenstraks schreef, ik weet niet welk model / versie jij precies hebt en je hebt het ook niet in je antwoorden onthuld dus ik heb geen idee

;-)

als je de thermistor (nog) niet hebt kun je ook dit doen:

Hoe kom ik achter de versie? Op de bon staat LR-24V enkel

En wat is de voordeel van die upgrade ? Moet wel zeggen dat gaat mijn skills te buiten dat installeren

225
youssef88 schreef: vr 26 aug 2022, 15:15
Hoe kom ik achter de versie? Op de bon staat LR-24V
De LR24 dus. In elk geval niet de LR die eraan vooraf ging.
youssef88 schreef: vr 26 aug 2022, 15:15 En wat is de voordeel van die upgrade ? Moet wel zeggen dat gaat mijn skills te buiten dat installeren
Ik vermoed dat je die met de thermistor al hebt maar dat kun je ons straks laten zien als de de kap eraf hebt ;-)

226
fransg schreef: vr 26 aug 2022, 15:49
youssef88 schreef: vr 26 aug 2022, 15:15
Hoe kom ik achter de versie? Op de bon staat LR-24V
De LR24 dus. In elk geval niet de LR die eraan vooraf ging.
youssef88 schreef: vr 26 aug 2022, 15:15 En wat is de voordeel van die upgrade ? Moet wel zeggen dat gaat mijn skills te buiten dat installeren
Ik vermoed dat je die met de thermistor al hebt maar dat kun je ons straks laten zien als de de kap eraf hebt ;-)
Er zit een kabeltje in temp betekend dat dat ik hem heb? Gekke is nu maakt hij geen geluid … ging t vanmorgen doen… gister of eergisteren ook
Bijlagen

230
Gister open gemaakt, geen rare geluiden meer... paar uur aan laten staan maar niks

vanmorgen weer aangezet, geen rare geluiden
maar eerste shot espresso maken ging niet goed...
Hendel schoot voor t eerst ook een stukje omhoog... echt 3...4 cm

Die shot was ook net slootwater, crema was ook heel anders

daarna wel weer 2 goede shots gehad.

geen rare geluiden
en alle shots was zelfde ratio etc.

morgen kijken hoe het dan gaat