Re: De kamperende koffieliefhebber

12
fransg schreef:Mijn dochter vertelde mij dat ze wat van de Pavoni spullen thuis waren vergeten in te pakken voor ze op reis gingen (vlakbij Oostenrijk) en nu ze een weekje (Luxemburg) niet zo heel ver van huis zijn, ben ik in de wagen gestapt om Pavoni-spullen langs te brengen.

Ook Mypressi mee, haar uitgelegd hoe het werkt zodat ze voortaan een 'reserve' apparaatje hebben:

Het kampeerterrein heeft prettige caravans die eigenlijk mooie luxe huisjes zijn van alle gemakken voorzien. Ik heb er zelf ook eentje gehuurd voor een nacht, morgen weer naar huis. Zodoende ben ik er ook eens helemaal uit geweest, op reis, zonder espresso te moeten missen en ook niet te langdurig.
Ook een mooie niet te grote koffiemalert mee! Perfect afgestemd voor de trip!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

18
Tekork schreef:Mooi opgelost! Alleen zou je hier liever een burgernet alert voor uitsturen, wat een nare ervaring. Dit zal je niet snel weer overkomen.
Jij begrijpt het :).

Helaas is het de tweede keer. Maar toen vond ik snel een winkel die ze verkocht. Eenmaal thuis gaat er een 500pack in mijn campingkookkist.

Het functioneert, maar de koffie lijkt wel wat vlakker. Paper matters…..
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

19
manduca schreef: za 15 jul 2023, 16:30 Paper matters…..
Grappig, dat herken ik, maar dan iets anders, ook.
Na het lezen van het artikel waarin ze het over "Cafestol" hebben, heb ik zowel in het mokkapotje als op de Pavoni, om het uit te proberen, een filterpapiertje gedaan. Geknipt uit een Melita koffiefilter. En ik meen een verschil te proeven met als er geen filter tussen zit!
Met filterpapier iets vlakker van smaak meen ik. Zit er ook smaak aan de cafestol.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.