Re: Bezzera Strega

591
Maakt niet zoveel uit voor de espresso en is ook géén probleempje ofzo van de Rocket.
Komt gewoon omdat de extractie van een pompmachine wordt afgebroken en daardoor water in de puck blijft zitten.

(wou ik even benoemen niet omdat er wellicht iemand meeleest en dit als een probleem zou kunnen interpreteren van de Rocket cq pompmachine.)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

593
RoosW schreef:Het was geen probleem, en de koffie ook uit de Rocket uitstekend, maar visueel was het verschil frappant.
Yes!
Afbeelding

Ik kan mij dat ook nog goed herinneren toen ik de Strega met had. Mooie vaste droge pucks.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

595
ronald22 schreef:Al om de pucks zou ik een Strega nemen
Afbeelding
Een espressomachine met een bezemsteel op de zetgroep.
Afbeelding

596
bobbee schreef: ma 29 aug 2022, 23:25
Afbeelding
Afbeelding
I wish! Het is meer een pollepel ipv een bezemsteel. Het is jammer dat ik de spullen niet heb om dat vermaledijde handvat van het verchroomde paaltje af te krijgen, anders had ik bij Tiramisu al een bestelling voor een houten set gepleegd (aangezien Ome Co vermelde dat het houten handvat langer is ten opzichte van het oude, waar op mijn Strega dus nog de eerste reeks E61 lomperikken zitten ;) ) Maar goed ik heb ook met die dingen leren leven op de Rocket, dus we zien wel. Ik zal weer eens in de email klimmen, en Peter vragen als ie toch aan het sleutelen is aan mijn heksje of ie die handel los kan krijgen. Zo ja, ga ik direct bestellen!

597
Net de Click Click getimed op mijn Strega, 1 minuut 31 seconde en wat wisselgeld. Best heel snel op elkaar dus.
Maar goed, dat is een paar minuten NA een extractie, kan zijn dat ie wat extra activiteit ontplooid om het koude water (hum, lauw) uit het reservoir op te stoken, ik rapporteer straks nog wel een rondje maar dan minimaal een half uur na het zetten, dan zou ie wel stabiel op temperatuur moeten zijn.

Edit:

Nu een half uur later opnieuw getimed, 1 minuut 34.643 hmm, is dat normaal?
Laatst gewijzigd door RoosW op di 30 aug 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

598

RoosW schreef:
bobbee schreef: ma 29 aug 2022, 23:25
Afbeelding
Afbeelding
I wish! Het is meer een pollepel ipv een bezemsteel. Het is jammer dat ik de spullen niet heb om dat vermaledijde handvat van het verchroomde paaltje af te krijgen, anders had ik bij Tiramisu al een bestelling voor een houten set gepleegd (aangezien Ome Co vermelde dat het houten handvat langer is ten opzichte van het oude, waar op mijn Strega dus nog de eerste reeks E61 lomperikken zitten ;) ) Maar goed ik heb ook met die dingen leren leven op de Rocket, dus we zien wel. Ik zal weer eens in de email klimmen, en Peter vragen als ie toch aan het sleutelen is aan mijn heksje of ie die handel los kan krijgen. Zo ja, ga ik direct bestellen!
Wat ik bedoel is dat die droge puck een prettige bijkomstigheid is van iedere lever machine. Mijn Strega had het dus ook, mijn huidige Londinium ook, ponte vechio ook al en cremina, Strietman en de pavoni ook.
Afbeelding

599
Ah, het is dus een lever dingetje, dat wist ik niet! Mijn mandjes zijn na het uitkloppen ook veel schoner als bij de Rocket, daar bleef (door het verbrokkelen van de puck) vaak flink wat zooi in hangen dat ik wegspoelde, nu al een paar keer gehad dat ie blinkend schoon was op een paar mini korreltjes na, al blijkt dan dat spoelen geen overdreven luxe is, want van onder het mandje komt nog wel wat fijn spul.

600
RoosW schreef:Ah, het is dus een lever dingetje, dat wist ik niet! Mijn mandjes zijn na het uitkloppen ook veel schoner als bij de Rocket, daar bleef (door het verbrokkelen van de puck) vaak flink wat zooi in hangen dat ik wegspoelde, nu al een paar keer gehad dat ie blinkend schoon was op een paar mini korreltjes na, al blijkt dan dat spoelen geen overdreven luxe is, want van onder het mandje komt nog wel wat fijn spul.
Het is alleen wel jammer dat een ‘droge puck’ niet zo aantrekkelijk klinkt. Een ‘natte puck’, hoor dan hoe lekker dat klinkt
Afbeelding