Tis net als je een nieuwe keuken koopt. Dan begint zo'n verkoper te praten en hij noemt dan niet het woordje plank maar Regal. Een Regal van die maat en die maat met die oven, moeilijk, moeilijk. Ik dacht destijds waarom heeft hij het nu over Regal, maar het gros van keukens komt natuurlijk uit Duitsland en daar kennen ze in dit verband het woord plank niet. Even tekenen, en, vervolgens rekenen, ja, ja wat zal dat gaan kosten, maar daar trekt hij zich voor terug in een aparte ruimte. Vervolgens na een paar minuten kwam hij uit wat ik maar noem zijn afgesloten rekenhok, en hij ons, ik weet niet meer of hij nu vrolijk, ernstig of triomfantelijk, aan keek en hij dit voor deze prijs kon leveren.
Je weet nooit in hoeverre je belazerd wordt en of het nu dan ook echt, met al die Regal zus en zo, een goede prijs is.
Moraal van het verhaal heb je er vrede mee voor prijs en die kwaliteit. Zo ook voor een kofffiemasjien. Ik heb een Duitser op YouTube latte art zien maken met een Sage (Breville/Solis) waarvan ik dacht, kon ik dat maar met mijn LMLM. Zal eens kijken of ik die filmpjes nog kan vinden.
️