Ik probeerde alleen maar antwoord te geven op je (blijkbaar retorische) vraag met mijn (blijkbaar zeer) beperkte kennis van koper :’)
Maar op de vraag waarom een dual boiler een HX heeft, heb ik nog steeds geen antwoord.
Ik probeerde alleen maar antwoord te geven op je (blijkbaar retorische) vraag met mijn (blijkbaar zeer) beperkte kennis van koper :’)
Die vraag had ik nog niet gezien.Verenjano schreef: ma 19 sep 2022, 14:47 Maar op de vraag waarom een dual boiler een HX heeft, heb ik nog steeds geen antwoord.
Ja dat je in beide boilers stoomdruk hebt zou je kunnen interpreteren als 'twee stoomboilers' Maar de ene boiler hoeft maar 0.7 bar te hebben om de HX voldoende te verwarmen en de andere zet je misschien wel op 2bar om als een dolle te kunnen stomen.Verenjano schreef: ma 19 sep 2022, 15:28 Dan heb je eigenlijk 2 stoomboilers en loop je dus onnodig te flushen.
Das een leuk apparaat. Is dat dezelfde als de Sage Dual boiler maar dan onder Solis vlag?Ben70 schreef:In jullie ogen is mijn apparaat waarschijnlijk 3 x niks of zelfs 4 x niks de Solis Barista Triple Heat - 1011 maar deze jongen heeft wel na 5 minuten een apparaat wat op bedrijfs temperatuur is en een bak heerlijke espresso ,wat kan het koffie leven toch simpel zijn.
De rocket kun je ook heel goed afstellen op temp, alleen is die dan lager dan je zou willen als je wilt 'knallen' met je stoompijp.Verenjano schreef: ma 19 sep 2022, 16:09 Bij mijn weten is het voordeel van een dual boiler dat je een aparte stoomboiler hebt en de boiler voor de koffie dus heel precies kunt afstellen qua temperatuur.
Je moet het water uit de boiler op enigerlei wijze de E61 in knotsen. Door de in- en uitgang van de HX op een E61 te benutten zorg je ervoor dat de zetgroep kalmpjes opwarmt en de flow in de HX houdt die mooi op temp. Met de pressostaat of de PID die boilertemp bestuurt kun je ook die HX beïnvloeden.Verenjano schreef: ma 19 sep 2022, 16:09 Door een HX erin te stoppen doe je dat toch teniet, aangezien het water in de HX een andere temperatuur heeft dan dat in de rest van de boiler?
Of anders gezegd: wat zou het voordeel zijn van een dual boiler mét HX?