Re: Machines met korte opwarmtijd

101
Uit de krant:
Nu valt de complexiteit van de problemen niet te ontkennen en de overheid kan niet alles oplossen, maar het zou al een hoop schelen als ze er zélf niet steeds zo'n bende van maakt. Het feit dat het kabinet moeilijk kan bijsturen op de energiemarkt komt mede voort uit de privatisering van de energievoorziening. Tijdens de coronacrisis bleek de privatisering van de zorg een barrière voor de overheid om effectief op te treden. En ook op de woningmarkt is de toenemende privatisering een problematische factor gebleken. Het is de overheid die onze primaire basisvoorzieningen uit handen heeft gegeven. En vervolgens jarenlang niet heeft ingegrepen toen de boel de verkeerde kant op ging.
Nu misschien spijt van het voor miljarden te gelde maken van energievoorzieningen. Miljarden die we toen helemaal niet nodig hadden ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

102
fransg schreef: di 20 sep 2022, 11:33 Uit de krant:
Nu valt de complexiteit van de problemen niet te ontkennen en de overheid kan niet alles oplossen, maar het zou al een hoop schelen als ze er zélf niet steeds zo'n bende van maakt. Het feit dat het kabinet moeilijk kan bijsturen op de energiemarkt komt mede voort uit de privatisering van de energievoorziening. Tijdens de coronacrisis bleek de privatisering van de zorg een barrière voor de overheid om effectief op te treden. En ook op de woningmarkt is de toenemende privatisering een problematische factor gebleken. Het is de overheid die onze primaire basisvoorzieningen uit handen heeft gegeven. En vervolgens jarenlang niet heeft ingegrepen toen de boel de verkeerde kant op ging.
Nu misschien spijt van het voor miljarden te gelde maken van energievoorzieningen. Miljarden die we toen helemaal niet nodig hadden ;-)
Stukje Nuance: de netbeheerders zijn eigenlijk zonder uitzondering eigendom, via een aantal mechanismen, van overheden. In het voorbeeld van Vattenfall van de Zweedse, Essent van RWE (Duitsland). Alle hardware (kabels, lijnen en stations) is eigendom van TenneT, dat 100% eigendom van de NL overheid is. Alliander (Voorheen Nuon, circa 45% van de markt) heeft alleen Nederlandse provincies en gemeenten als aandeelhouders. Zeker de laatste gedraagt zich op de werkvloer ook wel echt als een ambtelijke instelling - weet ik uit eigen ervaring als oud-werknemer.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

103
fransg schreef: di 20 sep 2022, 11:33 Uit de krant:
Fijn dan neoliberale gedachtengoed. Heeft in weinig sectoren maar goed uitgepakt...
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

104
Ruben- schreef: di 20 sep 2022, 12:30 Fijn dan neoliberale gedachtengoed. Heeft in weinig sectoren maar goed uitgepakt...
Hopelijk gaan er minder mensen stemmen op de partijen die privatisering prachtig vonden. En hopelijk gaan ze dan niet in plaats daarvan stemmen op politici die alleen maar geld verdienen aan boosheid opstoken.

https://www.sp.nl/achtergrond/afbraak-v ... gingsstaat

(Ik was vele jaren SP lid, heb dat opgezegd toen een PR groepje van hen die misselijkmakend flauwe anti-Timmermans clipjes maakten, maar heb mij zojuist opnieuw aangemeld.)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

105
Keyser schreef: di 18 aug 2020, 15:33 Bij mijn machine heb ik helemaal geen last van stroomverbruik en opwarmtijd. En de koffie consumeren kost ook geen tijd. Ik heb namelijk een vaste bestelling buiten de deur. Iedere ochtend wordt hij door een lokale koffiebar gezet en omdat ik geen tijd wil verspillen om het op te halen of te wachten voor het bezorgd wordt, gooien ze hem na het zetten door de gootsteen. 'Wat een verspilling' zullen sommigen dan denken, maar ik kon geen efficiëntere methode bedenken. Ik heb wel andere dingen te doen.
.

Als je netjes die 700 euro per jaar aan jouw Barista karretje betaald heeft niemand er hier een probleem mee, zolang jij niet controleert of dat bakkie echt gezet is, steekt die koffiebereider het gewoon in z'n kontzak . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

107

fransg schreef:
Ruben- schreef: di 20 sep 2022, 12:30 Fijn dan neoliberale gedachtengoed. Heeft in weinig sectoren maar goed uitgepakt...
Hopelijk gaan er minder mensen stemmen op de partijen die privatisering prachtig vonden. En hopelijk gaan ze dan niet in plaats daarvan stemmen op politici die alleen maar geld verdienen aan boosheid opstoken.

https://www.sp.nl/achtergrond/afbraak-v ... gingsstaat

(Ik was vele jaren SP lid, heb dat opgezegd toen een PR groepje van hen die misselijkmakend flauwe anti-Timmermans clipjes maakten, maar heb mij zojuist opnieuw aangemeld.)
Toch ook opstoken en boosheid hier.

https://www.sp.nl/nieuws/2022/09/wat-mo ... dagprotest
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

108
Protest mag, maar geen Putin propaganda, liever minder of helemaal geen vreemdelingenhaat, geen 'replacement theory' waan, niet 'de schuld' in de schoenen van 'vreemdelingen' of 'ander geloof' proberen te steken, niet beginnen van "het zijn de lhbtq'ers die er een bende van maken' etc.

109
fransg schreef:Protest mag, maar geen Putin propaganda, liever minder of helemaal geen vreemdelingenhaat, geen 'replacement theory' waan, niet 'de schuld' in de schoenen van 'vreemdelingen' of 'ander geloof' proberen te steken, niet beginnen van "het zijn de lhbtq'ers die er een bende van maken' etc.
Nu ben ik je weer kwijt, sorry. Zal aan mij liggen.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

110
Beschaafd protest mag, ook mogen tieners tegen klimaatverandering zijn en af en toe het verkeer ophouden maar geen racisme van Forum, Trump en dergelijke. Als het aan mij ligt he. Anderen mogen weer anders denken, met mate.