Hij is onderweg
Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
582Ceado E37 met de 64mm schijven, daar past mooi een Mazzer mini hoppertje op.
Gingen vanmorgen om 6:30 rijden en om 14:00 weer thuis, het was beredruk naar Epse, ik was er eerlijk gezegd nog nooit geweest, heb in elk geval een mooie Ceado molen voor in de Kar gescoord, heb ze daar ook lekkere koffie laten proeven, Malabar wat anders?!
Deze molen komt standaard in de kar te staan, de 83mm blijft thuis.
Gingen vanmorgen om 6:30 rijden en om 14:00 weer thuis, het was beredruk naar Epse, ik was er eerlijk gezegd nog nooit geweest, heb in elk geval een mooie Ceado molen voor in de Kar gescoord, heb ze daar ook lekkere koffie laten proeven, Malabar wat anders?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
583Foto graag@3aan schreef: do 22 sep 2022, 14:53 Ceado E37 met de 64mm schijven, daar past mooi een Mazzer mini hoppertje op.
Goeie vangst weer.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
584De maalschijven zien en voelen nog opvallend goed, nageltest en visueel.
Jammer dat er zo weinig info is of uit het serienummer valt te halen, iemand?
Morgen even verder inregelen en een zwikkie koffies maken.
De E73s 83mm geeft wel een makkelijker maalsel en je hoeft de PF niet continue aan te drukken vast te houden, waarrschijnlijk gaan zondag beide molens mee naar de Kofferbakverkoop in Hoek van Holland.
Jammer dat er zo weinig info is of uit het serienummer valt te halen, iemand?
Morgen even verder inregelen en een zwikkie koffies maken.
De E73s 83mm geeft wel een makkelijker maalsel en je hoeft de PF niet continue aan te drukken vast te houden, waarrschijnlijk gaan zondag beide molens mee naar de Kofferbakverkoop in Hoek van Holland.
585Hij staat in de "Te koop" sectie aangeboden, kan niet goed overweg met verse Malabar boontjes (Statisch) mijn lievelingsboontjes in m'n koffiekar.
586Ik heb mijn stille hunkering naar een zwarte niche voor de juiste prijs zojuist verdrongen, door mijzelf te herenigen met een oude geliefde.
Met dank aan forumlid Nelis voor de tip!
587Is dat een Kony?Pti schreef: ma 26 sep 2022, 19:53 Ik heb mijn stille hunkering naar een zwarte niche voor de juiste prijs zojuist verdrongen, door mijzelf te herenigen met een oude geliefde.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
589Sproeikony! Heb ik ooit een fout exemplaar in huis gehad, of is er makkelijk iets aan te doen?
Verder niets mis mee.
Verder niets mis mee.
590Er hoort een scherm tussen de tunnel en de trechter, veel thuisbarista's halen die eruit om de tunnel uit te kunnen vegen of nog dommer kunnen single dosen. Dat gaas-scherm creëert een lichte weerstand, voorkomt sproeien en neemt statische elektriciteit weg.
Bij deze molen is hij er ook uit gehaald, dus die zit al in mijn winkelmandje, die paar gram retentie neem ik graag voor lief. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen, bij mijn vorige kony had ik hem er ook een tijdje uit en (afhankelijk van luchtvochtigheid) sproeien láng niet alle koffies.
Bij deze molen is hij er ook uit gehaald, dus die zit al in mijn winkelmandje, die paar gram retentie neem ik graag voor lief. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen, bij mijn vorige kony had ik hem er ook een tijdje uit en (afhankelijk van luchtvochtigheid) sproeien láng niet alle koffies.