Even Voorstellen

1
Goedemiddag, mijn naam is Titus uit Maarn en nieuw hier op het forum en in de koffie.
Tot voor kort dronk ik de koffie graag zwart en thuis meestal uit een cupje van nespresso.

Door een goede vriend uit ons dorpje lekker gemaakt met betere koffie.
Waardoor ik mezelf graag daar uitnodigde om iets te doen en vervolgens eerst een kopje koffie te vragen

Na wat wikken en wegen hem toch maar gevraag of hij mij kon adviseren in wat ik zelf zou moeten aanschaffen om ook thuis van die lekkere bakkies te kunnen maken.
Zo gezegd en zo gedaan, hij heeft voor mij de Rancilio Silvia snel gevonden almede de upgrade kit voor een PID die we er samen op hebben geklust. Als maler ook op zijn advies een Eureka mignon specialita gezocht en gevonden.

Nu dus begonnen met oefenen oefenen oefenen, de juiste maal van de bonen, niet te lang het water laten lopen en dat schuif voor de cappuccino. Toch nog lastig, met iedere keer een vreugde sprongetje als het ene kopje weer beter is dan de andere.

Weer een nieuw hobby die zorgt voor een grote glimlach erbij

Re: Even Voorstellen

2
Welkom op het grote koffie forum,

Het is inderdaad met vallen en opstaan en veel lezen en soms gewoon blond hier om advies vragen. Ik kan ook niet alles wat sommige koffiejunkies hier wel produceren maar kom ook heel end

groet,
Hans
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

6
Wijmaar schreef:Haha, en ik maar denken dat je voor de gezelligheid kwam
Afbeelding
. Was een mooi avondje sleutelen, altijd fijn als je niet meer de enige in het dorp bent die z'n koffie zet met een weegschaal.
Hahahaha! Die is helemaal raak. We zetten koffie met een weegschaal. De koffiefanaat in een notendop!!

8
Welkom!

Als je je schaamt voor de weegschaal (weegschaal angst als DSM code! ;) ) kun je ook de bonen van te voren afwegen.
Op zolder of in de kelder zodat niemand je ziet!
Dan doe je de bonen in een mooi buisjes of potje en die gebruik je dan in het zicht van het dorp.