Nou, je instructies opgevolgd. Een heel verschil. Meer smaak, minder aards, meer nootachtig, klein niet onprettig zuurtje. Prettiger in de mond.RoosW schreef:Ik ben benieuwd of je verschil proeft, Erik was verbaasd over het verschil, maar vond de 'iets scherpere' snelle versie lekkerder als de romige wat rondere langzame versie.omeCo schreef: ma 12 sep 2022, 11:15Ik ben nooit zo zeker van wat ik proef. Mijn reuk- en smaakvermogen zijn niet meer wat ze geweest zijn. Wat ik ervan kan zeggen is dat ik geen zuur of bitter proef, ook geen zoet. Ik proef een ‘sterke’ smaak. Aards is misschien wel een goede term. De crema was in eerste instantie mooi van kleur maar na een minuut was de kleur duidelijk donkerder. Voor mijn gevoel heb ik de bonen net effe te lang gebrand.ronald22 schreef:
Kan ook liggen aan het moment van de dag wat je hebt gegeten. Ik zou verder testen met deze dosering. Maar wat vind jij ervan?!
Maar ik ga zo de versie van RoosW proberen.
Leuk dit!! Ik heb tot dusver niet zoveel geëxperimenteerd met de Strega. Was al heel blij met het ‘gewone ‘ resultaat! Ben nu wel heel benieuwd wat er gebeurt als ik deze methode loslaat op betere bonen. Beter want wat ik zelf gebrand heb is echt iets te lang gebrand. Of ze waren toch te oud. Ik heb het gevoel dat er het nodige aan smaak verloren is gegaan.