Nee.Dat zal zeker zo zijn .Maar het is de enige waar ik ervaring mee heb.Bluecold schreef:Niet iedere hefboomgroep is gelijk aan de PV hefboomgroep he cremalover?
De MiniGaggia heeft een verzadigde zwaartekrachtgevoede groep. Temperatuurstabieler zelfs dan de Izzo Alex Duetto.
Ik zeg het nog maar eens; hefboomgroepen zijn niet inherent moeilijker dan pompgroepen. Het is een andere manier om water op druk te brengen. Een manier die het water gelijkmatiger op druk brengt en gelijkmatiger verdeeld.
Een hefboom is wel een meer hands-on manier van zetten. Als vanzelf ben je veel meer betrokken met het zetten. Bv. Fellini preinfusie is met 13 gram heel anders dan met een zeefje tot de rand volgestampt.
Re: Izzo Alex Nuova Duetto PID, of toch niet?
22Dussss!cremalover schreef: Nee.Dat zal zeker zo zijn .Maar het is de enige waar ik ervaring mee heb.
Micra&Ultra
23Veel gedebateer over apparatuur trouwens.
Zuipe jullie ook nog wel eens koffie?
Zuipe jullie ook nog wel eens koffie?
24Yep! Yirgacheffe van Caffenation. Nu net Harrar gebrand, dus die gaat er van de week in.
.
.
Laatst gewijzigd door NielsB op vr 09 jul 2010, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Micra&Ultra
25Dan vind ik een Fiorenzato - Piazza San Marco net weer even deftiger.Maar ook weer even duurder.
48 kg.
48 kg.
27Nee, sorry, geen interesse, ik heb al een Peppina
Is de 6th wave aan het voorbereiden
28Omdat het nog even duurt voor ik de munten bij elkaar heb, neem ik de tijd om op advies van Niels en Bluecold, respectievelijk de de La Spaziale S1 Vivaldi II en Elektra A3 beter te bekijken. Het eerste "probleem" waar ik op stuit, is dat de Elektra blijkbaar niet in Nederland te koop is. Google levert in ieder geval weinig op. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik graag wie hem in het assortiment heeft.
WMF 1000 Pro - Compak K10
29http://www.espressocoffeeshop.com/store/elektra_A3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
30Italië is niet echt Nederland, toch?
WMF 1000 Pro - Compak K10