Re: La Marzocco Linea Mini

185
Heb het backflushing programma inmiddels ook gedraaid. Heb 3 gram LM ontvetter opgelost in het blindfilter en vervolgens aangesloten op de brouwkop.

Je activeert het via de App en dan heb je 15 seconden de tijd om via de schuifhendel de machine te activeren. Dan gaat de machine 10 keer aan en uit. 5 seconde aan, een seconde of 4 uit etc.

Vreemd is wel dat LM in de educatieve filmpjes 5 seconden aan, en vervolgens 10 seconden uit adviseert.

Na deze cyclus verlaat je de App. Vervolgens even portafilter eraf halen, blindfilter schoonspoelen, en wederom de cyclus opstarten.

Klaar.

186
Thanks. Dat klinkt zeker wel handig.
Ik kan bijna niet wachten om weer met m’n LM aan de slag te gaan.
Zit nog in Spanje. In het algemeen krijg je hier bij een willekeurig café betere koffie dan menig café in Nederland (tenzij een echte koffiekroeg). Maar een zekere heimwee naar de LM begint nu toch wel te ontstaan. :D
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

187
Ik gebruik de app nu een paar dagen en ik zie weldegelijk bij de pre-infusion dat er een positief effect is op gelijkmatigere extractie/minder channeling. Of ik dit oprecht ook proef in de espresso - daar ben ik nog niet helemaal over uit :-)

Ik vind het wel gaaf dat er achteraf zo'n feature 'ingebouwd' kan worden. Het enige "nadeel" is dat met een snelle backflush (na een serie van espresso's maken) je eerst de pre-infusion (line pressure) hebt - ipv de volledige druk. Het zal een kwestie van wennen zijn.

Ik heb mijn LMLM overigens ook gekoppeld in Home Assistant - heeft iemand ook die integratie lopen en daar wat automations of zo op gezet?
La Marzocco Linea Mini 2020 (Connected) | Niche Zero grinder | VST La Marzocco Strada 17gr

188
Vandaag nog even het backflushprgramma gebruikt, 1 keer met ontvetter, 1 keer zonder. Na afsluiting spoelde ik nog een keer door. Verscheen er een shottimer. Was een leuke verrassing, maar heb daar overigens nooit het voordeel van in gezien, aangezien een goed werkend weegschaaltje nmm altijd beter werkt.

189
gilleko B. schreef: ma 24 okt 2022, 13:10 Vandaag nog even het backflushprgramma gebruikt, 1 keer met ontvetter, 1 keer zonder. Na afsluiting spoelde ik nog een keer door. Verscheen er een shottimer. Was een leuke verrassing, maar heb daar overigens nooit het voordeel van in gezien, aangezien een goed werkend weegschaaltje nmm altijd beter werkt.

Afbeelding
de shottimer was er ook al in de oude versie?
La Marzocco Linea Mini 2020 (Connected) | Niche Zero grinder | VST La Marzocco Strada 17gr