[newbie] ik denk dat ik voor een cafetière met een goeie maar minder profi/dure molen toe kan dan voor espresso? ik wil graag een goeie bonenmaler maar ook niet in de honderden uitgeven,
het gaat hier veel over espresso maar wij zijn verknocht aan de press manier, hebben jullie ideeen over een molen goed voor grof?
Re: malen voor de cafetière
2Je moet zeker ook een goede burr grinder gebruiken voor een FP, je wilt namelijk een grove maar wel een gelijkmatige grind hebben.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
3ik heb het gesnapt
heb dit weekend flink wat rondgelezen op jullie forum, ging naar de winkel met lijstje van 3
de Ascaso mini of de i1, de Quickmill 60 060 Apollo of de Iberital challenge
kom thuis met de Demoka ... zeeeer ernstig aanbevolen door de eigenaar,
Hoop dat ie 't een hele poos volhoudt
leuk hier mee te lezen
heb dit weekend flink wat rondgelezen op jullie forum, ging naar de winkel met lijstje van 3
de Ascaso mini of de i1, de Quickmill 60 060 Apollo of de Iberital challenge
kom thuis met de Demoka ... zeeeer ernstig aanbevolen door de eigenaar,
Hoop dat ie 't een hele poos volhoudt
leuk hier mee te lezen
4http://www.espressoparts.com/espressopa ... r_full.jpg
Malykke voor als je geld over hebt
$1500
Of een oude handmaler. Even vragen aan Doug van OE welke hij denkt dat het beste werken voor cafetiere.
Dan gebruik je handmalers wel in de maalfijnheid waarvoor ze bedoeld zijn. Maalt veel gemakkelijker en sneller dan voor espresso omdat je de boontjes minder hoeft te breken.
Malykke voor als je geld over hebt

$1500
Of een oude handmaler. Even vragen aan Doug van OE welke hij denkt dat het beste werken voor cafetiere.
Dan gebruik je handmalers wel in de maalfijnheid waarvoor ze bedoeld zijn. Maalt veel gemakkelijker en sneller dan voor espresso omdat je de boontjes minder hoeft te breken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
5Grappige is...naar ik heb begrepen zijn de Solis Meastro and Meastro plus zeer geschikt als maler voor filter en FP vanwege de unimodale verdeling (en beter dan espresso malers). Ze zuigen voor espresso, maar je kan niet alles hebben 

Is de 6th wave aan het voorbereiden
6Welke maalstand moet ik met mijn Major gebruiken als ik voor espresso normaal rond de 1 zit?
4 ofzo?
4 ofzo?
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60