Ik ben Plato, in het dagelijkse leven Maarten. Al jaren geleden verbaasde ik me over de smaak van de espresso's in Italië, deze waren vaak zoveel lekkerder dan wat hier in Nederland voor koffie door moest gaan bij de gemiddelde horeca-zaak. En dan hebben we niet eens over de prijs

Uiteindelijk maar eens rond gaan kijken wat er nu voor nodig is om een fatsoenlijke espresso te maken en na maanden rustig rond gesnuffeld te hebben, is het de laatste tijd serieus geworden. Heb na het kijken en lezen van heel veel youtube en websites op marktplaats een Gaggia Classic gekocht, o.a. geïnspireerd door James Hoffmann die een budget-setup samenstelde met tweedehandse machines.
Nu ben ik nog op zoek naar een goede grinder, dat blijkt wel een rabbithole te zijn zeg. Ik probeer het budget beperkt te houden en dacht aan een Sette 720, maar daar heb ik weer een review van Kaffeemacher over gezien die toch niet zo positief is over het maalresultaat en de smaak van de koffie. Daarnaast nu aan het kijken naar verschillende modellen van Eureka Mignon en de DF64/G-Iota, maar de prijzen die voor sommige tweedehandse machines gevraagd worden schrikken me soms behoorlijk af. De zoektocht gaat verder!