Hoi allen!
Ik ben Antoinette en met veel enthousiasme lid geworden van dit forum. Ik woon in Wormerveer (NH) en werk in Alkmaar. Nieuw in de wereld van espresso maar eager om te leren. Heb de handleiding voor beginners inmiddels (een paar keer) gelezen, verder lees ik met veel plezier jullie posts en steek daar ook veel van op. Dus alvast bedankt voor alle kennis die jullie hier delen, echt heel fijn.
Op dit moment drink ik voornamelijk koffie uit mijn bialetti mokapot of nespresso op het werk (ik werk in het ziekenhuis, de opties zijn op z'n best beperkt te noemen daar) en neem ik rustig de tijd om rond te kijken wat ik voor maler en espressomachine ik wil kopen.
Ik drink 's ochtends vaak koffie met melk, mijn vriend ook, en later op de dag zonder melk. Dus voorkeur voor een machine met Hx of dual boiler. Toevallig van de week op het forum een aantal posts mee gelezen dat voor beiden een andere techniek nodig is maar het één niet per se beter is dan het ander. Mijn ervaring is precies 0 dus het zal een proces zijn neem ik aan.
Als maler nu een Eureka MIgnon op het oog, lijkt een goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben. Tja als machine zijn de mogelijkheden eindeloos zo ik zie, Lelit Mara X, of Bianca (maar wel direct een stuk duurder), of vibiemme domobar junior, rocket R58 of R60. Ik moet zeggen dat er zo veel goeds te koop lijkt te zijn dat ik het ook best moeilijk vind om een keuze te maken eerlijk gezegd. Budget voorkeur rond 1500-2000. Uiteraard optie om nieuw te kopen, of wellicht tweedehands via het Forum of marktplaats (naar ik begrijp kritisch zijn op onderhoud, wat voor water er gebruikt is e.d.)
Nou goed, wellicht geen gerichte vraag aan jullie maar advies of een gezellig praatje is welkom!
Groetjes, Antoinette
Re: New kid in town! Even voorstellen dus!
2Welkom streekgenoot! Als je voor een Eureka mignon gaat, kies dan wel de specialita, dat is de enige 55mm variant en die steekt echt met kop en schouders boven de 50mm varianten uit.
3Hey gezellig, idd een streekgenoot. Met jouw budget moet het sowieso goed komen, je krijgt ongetwijfeld ook mooi advies van alle mensen hier. Uit ervaring kan ik vertellen dat de MaraX een uitstekende machine is. Gekocht bij Pti overigens en nooit klachten over gehad. Enfin, struin nog eens rustig door de topics van de desbetreffende machines om echt alle info te krijgen, dan kun je vast een keuze maken.
... / 078S
4Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5Welkom en veel plezier met het kiesproces.
En trouwens, een hendelmaschien geeft heerlijke espresso en is hééééél erg leuk
En trouwens, een hendelmaschien geeft heerlijke espresso en is hééééél erg leuk
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.