Randy, Zuid Holland en sinds gister begonnen met espresso's zetten met mijn Gaggia Classic Pro (aangepast naar 9 bar), Eureka Mignon Manuale en 18 gram IWS filter basket in plaats van Nespresso

Zoals gezegd gister mijn eerste espresso's gemaakt, alles netjes afgewogen (in uit) en de stopwatch erbij. Heb me flink ingelezen en de nodige filmpjes op Youtube bekeken. Na een paar espresso's had ik de juiste combi tijd/gram uit redelijk goed, 18 gram in 36 gram uit in 26 seconde (met een marge van enkele seconde verschil). Ik had een bonen "probeerpakketje" gekocht bij Man met bril koffie in Rotterdam. Wat opviel was dat de espresso's flink zuur waren... De bonen waarmee ik ben begonnen zijn;
https://www.manmetbrilkoffie.nl/collect ... -returning
Heb gister wat gerotzooid maar het bleef flink aan de zure kant. Nu denk ik dat het voornamelijk met de bonen heeft te maken aangezien ik in wat oudere posts op dit forum al las dat iemand het glazuur van zijn tanden voelden trekken met bonen van Man met bril.
Ik heb nog twee andere soorten bonen van Man met bril, als deze op zijn ga ik eens een proefpakketje bestellen bij Brandzaak.nl. Hopelijk dat dit een minder zuur effect geeft, anders doe ik iets verkeerd.
Hoop veel plezier te gaan beleven met mijn net gekochte set up!