Re: Melitta Caffeo Solo - Water in Residubak, vaak geen koffie na 1e keer malen

32
Nieuw drainageventiel besteld en erin gezet. Alles weer in elkaar gezet en vol verwachting ..... Resultaat: noppes. Droge koffie in residu bakje, heet water in lekbakje en onder de machine. Dat drukventiel werkt kennelijk niet goed. Of ik hem morgen nog een keer openmaak? Alleen als ik genoeg moed heb verzameld.
Maar zeer bedankt voor alle aanwijzingen en steun, Groeten, Paul

36
De driver is goed geplaatst. Zijn de nokken van de driver nog heel? Dat kan ik niet zien op de foto. Heb je bij het plaatsen van het drainageventiel de afdichting rubbers teruggeplaatst? Wellicht toch goed om de voorklep van de lekbak eraf te halen, een filmpje maken vanaf de voorkant als de machine koffie zet, filmpje plaatsten op YouTube en de link hier plaatsen. Met beeld is het geven van advies iets makkelijker.
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!

37
Dag KoffieLaw,
Weer zeer bedankt voor je meedenken. Er zitten twee nokken aan de driver, ik neem aan dat dat goed is. Wat is trouwens de functie van die driver met die nokken? Waar moeten ze tegenaan komen?
Ik heb bij het terugplaatsen van het ventiel dat ene rode ringetje teruggeplaatst en daarna dat borgbeugeltje op de slangetje gezet, meer niet. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik zal proberen zo'n filmpje te maken maar ik moet eerst de zaak weer in elkaar zien te krijgen natuurlijk, kan even duren.
Groeten, Paul

38
Er horen 3 nokken te zijn. De driver zet het drainageventiel dicht zodat het water via het drainageventiel de zetgroep in kan. Als de driver niet goed is geplaatst of als de nokken zijn versleten, dan kan de driver het drainageventiel niet dichtzitten (drainageventiel staat standaard open) en loopt het water via het drainageventiel de lekbak in. De gemalen koffie blijft dan droog achter in het droesbakje.
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!