Ik drink op het moment de Costa Rica van Badeta Koffiebranders uit mijn Sage.
Heb deze koffie bij ze in de bar gedronken en met melk alsof je een pure chocoladereep drinkt.
Re: Wat drink je nu?
3552Hier momenteel in mijn kopje een meer dan heerlijke koffie uit Indonesië van Little Roastery. Niet of nauwelijks zuurtonen, wel pure chocola!
3553Is dat van littleroastery.nl in Amersfoort? Ik zie de Indonesië namelijk niet op hun website staan. Mooi verhaal hebben ze. Ik moet daar maar eens heen op een mooie zaterdag om te proeven. (met de huidige dieselprijs, wel weer een aanslag op de portemonnee).omeCo schreef: za 05 nov 2022, 00:20 Hier momenteel in mijn kopje een meer dan heerlijke koffie uit Indonesië van Little Roastery. Niet of nauwelijks zuurtonen, wel pure chocola!
Er zijn tegenwoordig zoveel koffie branders, met even zovele bonen, dat ik soms door de bomen het bos niet meer proef. En heb ik eens een favoriet, hebben ze die de volgende keer niet meer. Kortom, er is nog zoveel te ontdekken!
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
3554Klopt (website, woonplaats). De koffie staat inderdaad nog niet op de website maar hij is op een haar na klaar voor de verkoop. Ik verwacht hem in de loop van komende week in de webshop.Frup schreef:Is dat van littleroastery.nl in Amersfoort? Ik zie de Indonesië namelijk niet op hun website staan. Mooi verhaal hebben ze. Ik moet daar maar eens heen op een mooie zaterdag om te proeven. (met de huidige dieselprijs, wel weer een aanslag op de portemonnee).omeCo schreef: za 05 nov 2022, 00:20 Hier momenteel in mijn kopje een meer dan heerlijke koffie uit Indonesië van Little Roastery. Niet of nauwelijks zuurtonen, wel pure chocola!
Er zijn tegenwoordig zoveel koffie branders, met even zovele bonen, dat ik soms door de bomen het bos niet meer proef. En heb ik eens een favoriet, hebben ze die de volgende keer niet meer. Kortom, er is nog zoveel te ontdekken!
En leuk als je een keer op een zaterdag langs komt!
3555Site erg lastig te bekijken. Moet cookies deny-en of accept-en. Dat is niet vreemd, maar voor de accept button, staat een kadologo. Als ik daar op druk kom ik niet verder. Heb het opgegeven. Reden tot fysiek bezoek
️
️
3557Correctie: volgende week gaat niet lukken hoorde ik vandaag. Wordt waarschijnlijk de week daaropomeCo schreef:Klopt (website, woonplaats). De koffie staat inderdaad nog niet op de website maar hij is op een haar na klaar voor de verkoop. Ik verwacht hem in de loop van komende week in de webshop.Frup schreef:Is dat van littleroastery.nl in Amersfoort? Ik zie de Indonesië namelijk niet op hun website staan. Mooi verhaal hebben ze. Ik moet daar maar eens heen op een mooie zaterdag om te proeven. (met de huidige dieselprijs, wel weer een aanslag op de portemonnee).omeCo schreef: za 05 nov 2022, 00:20 Hier momenteel in mijn kopje een meer dan heerlijke koffie uit Indonesië van Little Roastery. Niet of nauwelijks zuurtonen, wel pure chocola!
En leuk als je een keer op een zaterdag langs komt!
3558Zo. Ik ben nu terug overgestapt naar de India Monsooned Malabar die HK afgelopen Maart had.
Zakje van een Kilo een half jaar gelden ingevroren en na een ruime 30uur ontdooien, gewoon alsof die kakelvers is. Ik ben een gelukkig man.
Ben erg blij dat dat experiment ook geslaagd is!
Nu heb ik de Malabar Herfstmelange bij ze besteld, om na deze KG van de "gewone" Malabar gelijk erachteraan te drinken.
Ik kan me geen betere manier bedenken om écht het smaak verschil (en mijn persoonlijke voorkeur tussen die twee) te ervaren
Zakje van een Kilo een half jaar gelden ingevroren en na een ruime 30uur ontdooien, gewoon alsof die kakelvers is. Ik ben een gelukkig man.
Nu heb ik de Malabar Herfstmelange bij ze besteld, om na deze KG van de "gewone" Malabar gelijk erachteraan te drinken.
Ik kan me geen betere manier bedenken om écht het smaak verschil (en mijn persoonlijke voorkeur tussen die twee) te ervaren
Coffee, sleep, Coffee, repeat
3559Ter info : je hoeft de bonen niet te laten ontdooien. Kunnen zo de maler in en er zijn zelfs die zeggen dat het maalsel gelijkmatiger is bij bonen zo uit de vriezer vermalen.Warheart schreef:Zo. Ik ben nu terug overgestapt naar de India Monsooned Malabar die HK afgelopen Maart had.
Ook is het handig om per 50 of 100 gram in te vriezen. Een koffie die uit de vriezer komt is dan vers maar zal veel sneller verouderen, meestal is het met 24 uur al goed zichtbaar in de extractie en kleur van de crema. Daarom in kleine porties invriezen. Als ik nog wat terugvind over invriezen zal ik het met je delen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3560Kijk! Daar kan ik wat mee. Ik hou me voor dit soort info zeer aanbevolen! Ik heb eergisteren ze uit de vriezer gehaald, gisteren machine afgesteld, en vandaag (tot nu toe) nog geen verschil gemerkt. Ga ik komende paar dagen eens goed in de gaten houdenbobbee schreef: di 08 nov 2022, 19:53
Ter info : je hoeft de bonen niet te laten ontdooien. Kunnen zo de maler in en er zijn zelfs die zeggen dat het maalsel gelijkmatiger is bij bonen zo uit de vriezer vermalen.
Ook is het handig om per 50 of 100 gram in te vriezen. Een koffie die uit de vriezer komt is dan vers maar zal veel sneller verouderen, meestal is het met 24 uur al goed zichtbaar in de extractie en kleur van de crema. Daarom in kleine porties invriezen. Als ik nog wat terugvind over invriezen zal ik het met je delen.
Coffee, sleep, Coffee, repeat