Re: Ook even voorstellen!

11
Ik ben benieuwd!

Het zou heel mooi zijn als ik tweedehands een mooie machine kan kopen, want ik vind dat zelf vaak ook heel leuk.
Heb al vele andere gouden deals gevonden op gebied van meubels, racefietsen, schaatsen noem het maar op :D

Ook wel het idee dat machines behoorlijk waardevast zijn, zolang ze goed onderhouden zijn.
Ik zag bijvoorbeeld ook een ECM TEchnika 4 Profi voor 1300 euro (inclusief ECM casa maler, maar die hoef ik er niet bij, en hij verkoopt ook los de machine en maalmolen)...
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... bonenmolen
Ook alweer uit 2009 deze machine. Zou het wat zijn?

12
Machine is erg mooi temperatuurstabiel.
Stomen is bij deze machine een drama.
De druk valt zoo hard weg, dat je geen regelmatig stoomproduktie krijgt.

Dat laatste is natuurlijk ook afhankelijk van wat je verwacht. In deze prijsklasse vind ik echter dat nadelen/problemen niet dermate ernstig of storend mogen zijn.

13
HanR schreef: vr 18 nov 2022, 11:12 Machine is erg mooi temperatuurstabiel.
Stomen is bij deze machine een drama.
De druk valt zoo hard weg, dat je geen regelmatig stoomproduktie krijgt.

Dat laatste is natuurlijk ook afhankelijk van wat je verwacht. In deze prijsklasse vind ik echter dat nadelen/problemen niet dermate ernstig of storend mogen zijn.
Aha, dat is voor mij gelijk een no-go. Bedankt voor de input!

Hoewel ik niet vaak opschuim wil ik dat het wel enigszins stabiel werkt áls ik het nodig heb! En wat je zegt in deze prijsrange moet dat te behalen zijn :)

14
Rocket machines hebben weinig tot geen zwakke plekken. Een Domobar HX super is ook een top machine. De mini hx van vibiemme en de mini dubbelboiler ook links laten liggen. Tot slot is een Bezzera Mitica/Magica/Strega ook geweldig.
Als tweedehands dubbelboiler kun je nog denken aan een Expobar Brewtus IV.

15
HanR schreef: vr 18 nov 2022, 13:59 Rocket machines hebben weinig tot geen zwakke plekken. Een Domobar HX super is ook een top machine. De mini hx van vibiemme en de mini dubbelboiler ook links laten liggen. Tot slot is een Bezzera Mitica/Magica/Strega ook geweldig.
Als tweedehands dubbelboiler kun je nog denken aan een Expobar Brewtus IV.
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... n-twv-1900
Deze ziet er ook niet verkeerd uit. Ik lees wel op Casabarista dat deze maar 1 boiler heeft maar niet veel over een warmtewisselaar of iets...En Bezzera maakt nooit gebruik van E61-groepen, toch?

16
Nagano schreef: vr 18 nov 2022, 16:21 https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... n-twv-1900
Deze ziet er ook niet verkeerd uit. Ik lees wel op Casabarista dat deze maar 1 boiler heeft maar niet veel over een warmtewisselaar of iets...En Bezzera maakt nooit gebruik van E61-groepen, toch?
Een Mitica is een HX machine. Zo te zien een ouder type zonder PID. Prima mee te werken. Jammer dat niet even een foto van het typeplaatje is gedeeld. Dan weet je iets meer over de leeftijd. En info over eigen aankoop, gebruik, onderhoud, etc. Zegt ook niet alles, maar dan heb je tenminste een idee waarover je het hebt.

17
Ter aanvulling voor de geïntroduceerde, PID is totaal overbodig, gewoon de pressostaat afstellen. Zo doet men dat al 10 tallen jaren. En de koffie was toen ook al goed zonder pid.

En, een pid vervangen is veel duurder dan een pressostaat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

18
bobbee schreef: vr 18 nov 2022, 18:21 Ter aanvulling voor de geïntroduceerde, PID is totaal overbodig, gewoon de pressostaat afstellen. Zo doet men dat al 10 tallen jaren. En de koffie was toen ook al goed zonder pid.
Afbeelding

Zo is dat! Wel heb ik dan een beetje moeite met deze specifieke advertentie, die begint met afbeeldingen van de nieuwe versie met PID. En waarin algemene info staat over dat (nieuwere) apparaat in plaats van het apparaat wat verkocht wordt. Maar goed, dat is de 'fun' van Marktplaats.

20
HeinK schreef: vr 18 nov 2022, 21:29
bobbee schreef: vr 18 nov 2022, 18:21 Ter aanvulling voor de geïntroduceerde, PID is totaal overbodig, gewoon de pressostaat afstellen. Zo doet men dat al 10 tallen jaren. En de koffie was toen ook al goed zonder pid.
Afbeelding

Zo is dat! Wel heb ik dan een beetje moeite met deze specifieke advertentie, die begint met afbeeldingen van de nieuwe versie met PID. En waarin algemene info staat over dat (nieuwere) apparaat in plaats van het apparaat wat verkocht wordt. Maar goed, dat is de 'fun' van Marktplaats.
Ja, eens. Goed gespot ook hoor. Ik had bv niet door dat er geen PID op zat (hoe nuttig het ook moge zijn). Geeft dan ook te denken hoe betrouwbaar de verkoper is. Ook op basis van zijn andere aanbiedingen leek het meer een soort pawn shop.