Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

693
Twee stukjes ijzer gekocht.

Mijn koffiemolen was al enige tijd een inconsistente berg ellende aan het produceren. Mijn grootste zorg was de ring waar de bovenste maalschijf in zit, die wiebelde in het schroefdraad. Ik wilde hem al door het raam sodemieteren en een vervanger zoeken, want ik wijdde het aan ouderdom en slordig gebruik door de vorige eigenaar. De schijven waren (dacht ik) vervangen dus die zouden nog wel een tijdje mee moeten kunnen.

Toch eerst maar eens nieuwe maalschijven gekocht en warempel: goed maalsel en de speling is weg. Scheelt toch weer de nodige honderdjes en als ik toch nog eens van molen wil wisselen, kan ik deze nog met een gerust hart verkopen.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

700
Ik had al een IMS Competizione voor 18-21 gr, nu een 14-16 en een 16-18 bijgekocht, allen ridgeless. Ik vind de VST LM mandjes met een ridge niet fijn tampen, een 58,5 mm tamper trekt de puck vacuum naar boven, en dan moet je idd draaiende kunstgrepen gaan uithalen. De wand is wat hoger, de bodem loopt een beetje conisch naar het midden dieper toe, dus bij gebruik van een puckscreen, drukt dit screen niet of minder tegen de schroef in midden van het douchescherm.
Afbeelding

Afbeelding