Gezocht: Goede maler gezocht voor nieuwe espresso set-up

1
Beste koffieliefhebbers,

Sinterklaas is weer in het land, en hopelijk betekent dat nieuwe malers voor vele koffieliefhebbers hier.

Na ongeveer 8 jaar gedaan te hebben met instap halfautomaat van Krups, heb ik nu de stap gemaakt naar een Gaggia Classic met PID en de druk verlaagd tot 9 bar.

Dit lijkt mij een mooi moment om ook een goede maler aan te schaffen waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan.
Mijn budget ligt zo rond de 350 euro met wat ruimte.

Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie nog wat thuis heeft liggen,
Ik denk zelf aan iets als een Eureka Mignon, maar ik moet toegeven dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik sta open voor andere aanraders.

Hartelijk dank!

edit: budget, titel aangepast,
Laatst gewijzigd door pananas op do 08 dec 2022, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Tweedehands maler gezocht voor nieuwe set-up

9
pananas schreef: zo 04 dec 2022, 11:41
ErikvW schreef: za 03 dec 2022, 14:47 Ik heb een LSM 97 instant te koop staan voor ver onder je budget. Prima te gebruiken voor single dosen.
Dit klinkt ook goed! Ik heb momenteel wat minder ruimte op mijn aanrecht dus ik moet even kijken of een groter apparaat gaat passen.
Hoe lang heb je deze zelf gebruikt en wat zij je ervaringen, als ik dat vragen mag?
Ongeveer een half jaar, ervaringen zijn prima. Het is net een beetje meer werk dan een for purpose single dose maler. Maar daar staat dan de sterke motor, grote schijven en zeer goede kwaliteit van gemalen koffie tegenover. Ik doe deze weg omdat ik een Niche heb.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Tweedehands maler gezocht voor nieuwe set-up

10
pananas schreef: zo 04 dec 2022, 11:34
pollensteyn schreef: za 03 dec 2022, 13:27 Ik heb besloten mijn oude Mignon te gaan updaten naar de single dose variant als combi met mijn nog te arriveren Europiccola. Ik gebruikte de Mignon als molen voor filter, maar hij gaat dus nu de verkoop in. Wellicht interessant (ik vraag er 100 voor denk ik), zie maar.
Om wat voor Mignon gaat het, de Manuale?
Onder die naam werden ze toen nog niet verkocht, volgens mij worden ze nu met terugwerkende kracht aangeduid met ‘Mignon v1’. Het is de versie met de timerinstelling aan de onderkant. Niet erg handig, maar ik gebruikte de timer sowieso nooit.