Long shot I know
Maar is er hier per ongeluk iemand die niet al te ver van de Belgische Kempen woont waar ik de eureka mignon xl wel eens mag testen? Ik ben benieuwd wat deze doet naast mijn niche
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Eureka mignon xl
2En dan ben ik benieuwd naar de uitkomst.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Of de uitkomst moest reeds zeer duidelijk zijn voor jou? Dan kan ik me mss enige moeite besparenbobbee schreef:En dan ben ik benieuwd naar de uitkomst.

4Smaken verschillen uiteraard.
U zou altijd nog met uw Niche bji Hans in Breda langs kunnen gaan.
U zou altijd nog met uw Niche bji Hans in Breda langs kunnen gaan.
5Nee, ik heb geen XL en nooit getest.
Vooralsnog denk ik dat het verschil marginaal zal zijn. Ik had voor de Niche een Eureka Olympus met mythos schijven. Verschil in smaak zit hem wat mij betreft toch echt meer in de boon zelf en de complete extractie. Goed = goed zeg maar en dat malen doen deze malers stuk voor stuk heel goed.
De Eureka met weegcel die net uit is trekt mij wel vanwege the ease of use. Maar wel kleine (55mm?) schijven.
Vooralsnog denk ik dat het verschil marginaal zal zijn. Ik had voor de Niche een Eureka Olympus met mythos schijven. Verschil in smaak zit hem wat mij betreft toch echt meer in de boon zelf en de complete extractie. Goed = goed zeg maar en dat malen doen deze malers stuk voor stuk heel goed.
De Eureka met weegcel die net uit is trekt mij wel vanwege the ease of use. Maar wel kleine (55mm?) schijven.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6Leuk, de Olympus heeft @Seels kunnen ‘proeven’ toen hij bij mij zijn Strega kwam ophalen. Wel icm mijn Pro 800, dat dan wel.bobbee schreef:Nee, ik heb geen XL en nooit getest.
7De Olympus heb ik zelf gehad en heeft uiteindelijk plaats moeten maken voor de niche. Vindt de Olympus 2x niets. Verstopte clumpcrusher etc
8Oh ja, dat had je verteld! Had het al verdrongenseels schreef:De Olympus heb ik zelf gehad en heeft uiteindelijk plaats moeten maken voor de niche. Vindt de Olympus 2x niets. Verstopte clumpcrusher etc

9De Olympus geeft geweldig maalsel is alleen groot en maakt een bak herrie en is niet voor single dosing gemaakt. Dat waren mijn redenen om hem weg te doen.seels schreef:De Olympus heb ik zelf gehad en heeft uiteindelijk plaats moeten maken voor de niche. Vindt de Olympus 2x niets. Verstopte clumpcrusher etc
De Niche geeft ook geweldig maalsel, is compact en lekker stil.
Daarom staat hij er ook nog steeds bij mij, ik schat in dat de XL niet veel beter zal zijn. Wel leuk om ze beide te hebben.
10Denk je niet dat zo'n Olympus met Mythos schijven nog een stap boven een XL zou zijn?bobbee schreef: wo 07 dec 2022, 20:03 Nee, ik heb geen XL en nooit getest.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021