Hoi, ik ben baldrista

1
Hoi iedereen,

De naam suggereert inderdaad mijn vroeg begonnen teleurstellende haarlijn.

Ik ben 27 jaar jong en ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen Met deze hobby.
Het begin met een heel goedkoop dingetje. Daarna een upgrade naar een gaggia classic uit 2013. Hier heb ik zelf een PID in gezet. Deze ging gepaard met een Rossi RR45 die omgebouwd was voor single dosing. Wat een heerlijk begin van het avontuur was dit. Vooral de Rossi die alles lekker onder de koffiebonen spuwde. Als eerste heb ik daarna de Rossi vervangen voor een eureka XL. Snel, stil en goed resultaat! Prachtig ding!

Daarna ben ik voor upgrade gegaan naar een Bezzera duo TOP mn. Prachtige machine, maar zoals in mijn verkoop post te lezen is ben ik op zoek naar iets anders. Ik vind het heerlijk om te experimenteren en post regelmatig mooie filmpjes op Reddit en Instagram.

Verder ben ik nog trotse eigenaar van:
- Wacaco picopresso
- Moka pot
- french press
- v60 pour over
- 1zspresso bonenmaler
- Fellow stagg gooseneck kettle
- Fellow Atmos
En iets teveel tools.

Als jullie vragen hebben dan hoor ik het graag! Voor nu een fijne dag toegewenst!
more espresso, less depresso
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot

Re: Hoi, ik ben baldrista

2
Welkom Baldrista!
Leuk avontuur tot dusver. En een geweldige machine in het vizier (jaja, hier staat er 1!) Die Bezzera is natuurlijk ook een mooie machine. Hopelijk vind je snel een nieuwe eigenaar zodat je de volgende stap kunt zetten.

Hou ons op de hoogte!

3
Hoi, hartelijk welkom op ons forum.

Ben wel benieuwd naar je Instagram. Altijd leuk om even te kijken.

Succes met de verkoop van je Bezzera. Wel snel weer weg, misschien te snel om de machine een kans te geven? Volgens mij wel een machinebouw met veel mogelijkheden.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
bobbee schreef: do 08 dec 2022, 13:27 Hoi, hartelijk welkom op ons forum.

Ben wel benieuwd naar je Instagram. Altijd leuk om even te kijken.

Succes met de verkoop van je Bezzera. Wel snel weer weg, misschien te snel om de machine een kans te geven? Volgens mij wel een machinebouw met veel mogelijkheden.
Hi Bobbee,

Ik heb heel lang al zitten twijfelen tussen e61 en hevel. Zelfs toen ik in de winkel stond heb ik een uur tussen de 2 zitten twijfelen. Met het oog op dat mijn vrouw ook koffie moet zetten etc. Heb ik gekozen voor e61. Maar heb eigenlijk sinds aanschaf toch het gevoel dat ik voor lever had moeten gaan.

https://www.instagram.com/jespersmid/
Hier is een link naar mijn instagram. Het is wel mijn persoonlijke instagram maar de persoonlijke dingen moet.je.maar even omheen kijken haha. In het balkje van mijn stories heb ik meerdere kopjes voor koffiefilmpjes en een paar posts met filmpjes en foto's.
more espresso, less depresso
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot

6
HeinK schreef:
Baldrista schreef: do 08 dec 2022, 13:39Met het oog op dat mijn vrouw ook koffie moet zetten etc. Heb ik gekozen voor e61.
Misschien is het goed omnu eens eindelijk gezamenlijk vast te stellen dat vrouwen net als mannen in staat zijn om espressoapparaten te bedienen.
Sterker nog; mijn dochter van 18 kon goed overweg met mijn Strega. M’n pro 800 gaat haar ook lukken maar het is even wennen aan de kracht van de hevel.