[TKA] Rocket Mozzafiato Evoluzione R

1
In verband met de aanschaf van een nieuwe espresso machine zet ik mijn Rocket Mozzafiato Evoluzione R te koop. Deze is op 10 september 2018 door mij bij The Coffee Factory aangeschaft. De espresso machine is in november 2022 volledig onder handen genomen door Peter van Kafko. Daarbij is het volgende gedaan: alle slijtende rubbers vervangen, alle bewegende onderdelen ingevet, de porselijnen E61 trompet (met originele porselijnen onderdeel van rocket) vervangen, pomp goed afgesteld en de E61 zetgroep volledig gereviseerd.

Ik heb de machine jaren met veel plezier gebruikt om espresso en cappucino's te zetten. De espresso machine is altijd gebruikt icm een brita kan en een onthardingszakje. De machine heb ik regelmatig schoongemaakt door deze te backflushen met cafiza en het stoompijpje schoon te maken met rinza.

Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van m'n Rocket. Bedoeling was om na de onderhoudsbeurt deze nog jaren te gebruiken, maar toen kwam ik de LM Linea Micra tegen en was ik verkocht .. Ik hoop dat ik iemand nog jaren met plezier espresso's en cappucino's kan laten maken op deze krachtpatser van een espresso machine!

De volgende spullen zitten bij de espresso machine inbegrepen

- 21 grams, 14 grams (LM strada) en 14 grams (rocket) filterbasket
- Blindfilter basket
- Naked portafilter
- Enkel en dubbele uitloop portafilter
- Rocket tamper
- IMS precision douchezeef (orginele van rocket wordt meegeleverd als reserve)
- Reserve rubberen E61 groepring
- Onthardingszakje
- Rocket backflush tabletten (zitten nog 4 in het doosje)
- 2 rocket espresso kopjes
- Aansluitkit voor aansluiting op vastwater

De machine is af te halen in De Lier. Uiteraard ben je welkom voor een lekker kopje espresso of cappucino!

Vraagprijs: 1500 euro

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pieter1 op wo 14 dec 2022, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
LM Linea Micra - Eureka Atom 75E TiN

Re: [TKA] Rocket Mozzafiato Evoluzione R

3
Thanks! Linea Micra is qua beleving echt wel weer een stap hoger. Qua smaak proef ik weinig verschil tussen de Rocket en de Micra maar de stoomkracht is wel echt super. Ik wilde altijd graag een Linea Mini maar die vond ik net iets te groot voor in de keuken. De Micra past perfect. Zelfs nog iets kleiner als de Rocket.

Als je er 1 overweegt te kopen zou ik rekening houden met een probleem waar de machine last van heeft en dat is een plastic geur die van de boiler af komt. Volgens de dealer komt dat door de gebruikte coating. Zijn ook een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben gemeld op het home-barista forum. Helaas heeft die van mij dat ook. Als de machine aan staat ruik je dat door heel het huis .. niet echt aangenaam. Hoop dat ze dat in toekomstige batches oplossen en dat de geur bij mij snel verdwijnt :D

Laat het gerust weten als je meer info wil :) (mag ook via DM)

4
Dat is wel balen van die lucht…zeker als je net je nieuwe apparaat binnen hebt! Had t idd gelezen wist alleen niet dat t de boiler was! Zeker interesse in de micra maar voor nu nog even buiten budget! Leuk dat er nu een op t forum is! Succes met de verkoop van de rocket en sorry voor t gijzelen van je topic ;)
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

5
Thanks en geen probleem hoor! Zal binnenkort een post op het forum zetten met de setup en m'n ervaringen :)

Aangezien ik het topic hiermee toch weer kick .. Ik verlaag de prijs naar 1500 euro. Merk dat er animo is maar de prijs waarschijnlijk iets te hoog is. Sta uiteraard ook open voor een goed bod.