[TKA] Expobar Brewtus IV

1
Onlangs heb ik toch besloten mijn Expobar Brewtus IV dual boiler met rotatiepomp van september 2018 hier te koop aan te bieden. Reden is dat ik graag een stapje hoger wil met een machine met oa flow control en volume dosing.
Machine is ideaal voor iemand die in de prosumer espresso markt stapt en een beperkt budget heef. De Brewtus IV is namelijk in perfecte staat en aangesloten op een vast water aansluiting met filter. Mijn vrouw en ik drinken nog steeds dagelijks een heerlijke espresso van de Brewtus. De machine is bij van Pommeren in september 2018 aangeschaft alwaar hij vervolgens ook zijn regelmatig onderhoud heeft gehad. (Zeer recent nog zijn onderhoud gehad waarbij ook de pressostaat upgrade heeft plaatsgevonden). Wie ga ik ermee blij maken?

Wat krijg je erbij;
1 naked portafilter
1 portafilter (2-uitlopen) met 2-persoons filterbakje
1 Blindfilter voor reiniging zetgroep
1 metaal/houten tamper

De Brewtus IV is eventueel werkend te zien en af te halen in Utrecht.
Vraagprijs is €600
Laatst gewijzigd door Carossa op ma 26 dec 2022, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

Re: [TKA] Expobar Brewtus IV

4
Dat is mooi!

Ik heb wel snel over de 'vaste wateraansluiting' heengelezen zie ik nu. Is er nog de mogelijkheid deze machine niet op vaste aansluiting te laten functioneren. Of is dat eenmaal over op vast, geen weg terug?

7
Ah, dus ook geen ruimte voor een optioneel reservoir? Dan zou ik die namelijk zelf nog los bestellen en ombouwen tot.

Ik lees wat Brewtus 4'en die de keuze hebben met watertank of vaste aansluiting:
https://www.casabarista.nl/product/expo ... wtus4-rot/
Onder het kopje Dual Water Aansluiting. Maar mogelijk zijn dat de laatste modellen, dat kan ik niet zo goed inschatten.

Wat klussen betreft, ben ik handig genoeg alleen woon ik momenteel in een huurhuis waarbij ik het aanrecht niet grondig zou mogen aanpassen. Ik kijk als ik thuis ben even naar de mogelijkheden, misschien toch wel ergens de ruimte om slangen weg te werken :)

10
Stelt niks voor een vaste water aansluiting

Schrikt veel mensen af maar is zo gefixt en dan wil je nooit meer een reservoir
Faema Lambro - Mazzer Major E