De lang gekoesterde wens van een espressomachine heb ik jaren voor me uit geschoven. Door de jaren heen veel hobby’s gehad; aquarium, paludarium, whisky, wielrennen, sterrenkijken, moestuin. Kostte een hoop tijd, leeswerk en oefening, maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan heb je ook wat. Trouwens grappig om er achter te komen hoe dicht whisky en espresso kwa smaken bij elkaar liggen.
Na meerdere keren opknappen van onze Senseo (omdat het kan. Of tie het waard was?

Na veel surfwerk op het net kwam ik er al snel achter dat het geen simpele klus zou worden. Het is onmogelijk alle informatie te kunnen begrijpen zonder het in de praktijk te kunnen ondervinden. Een machine aanschaffen dan maar. Budget van €800,- verdubbelde al snel en van een Quickmill 3135 evo70 (omdat ie mooi was) met interne maler ging het al snel naar een losse maler en wekte de Lelit MaraX mijn interesse.
Hier in de buurt bij DR Trading terecht gekomen. Daar een MaraX en een Eureka Mignon Specialita aangeschaft.
Budget-technisch en relatie-technisch het onderste uit de kan gehaald.

Nu veel aan het leren. Met mijn beroep als boomverzorger… nee je hoeft geen eikel te zijn om in een boom te hangen … weet ik dat theorie leuk is maar dat het in de praktijk moet gebeuren. Aan de slag dus!
Na channeling, worstelingen met temperatuur gepaard met bittere shots zit ik nu in de zure fase. Al heel wat nuttige draadjes gelezen dus hopelijk komt daar ook weer een eind aan.
Wil iedereen bedanken voor de vele informatie die hier te vinden is! Echt goud waard.
Groeten Boy
Hier een poging van een foto mijn setup..