Re: Faema Mercurio....

21
LS.,
Kleine update. Ik zit er inmiddels vrij diep in. Veel werk, maar gelukkig zijn de onderdelen nog goed. Grappig om te zien dat er vlasdraad in de draadfittingen zit....dat ga ik natuurlijk door een veel milieuvriendelijker materiaal vervangen, namelijk teflon.

De boiler laat ik zo. Ik denk straks wel mooi, met opgepoetste leidingen in een strak gecoat frame.
Ik heb het warmteelement opgeknapt, daarvoor mijn draaibankje weer aan het spinnen gezet.
Er liggen nog genoeg klussen....grootste K-klus die ik nog moet doen, is die isolerende rotzooi van de hitteschilden afhalen die de vorige eigenaar er opgeplakt heeft...
Cheers, TY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door turboyeast op wo 11 jan 2023, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

26
Kleine kanttekening. vlasdraad. (hennep). is vele male duurzamer als teflon ,
maar dat wist je denk ik zelf ook wel, maar word niet meer gebruikt sinds we over zijn gegaan van stadsgas op aardgas, nog lange tijd in de cv wereld gebruikt prachtig zoals je die machine onder handen neemt, respect
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

27
LS.,
Met het warmte-element heb ik mooi pech. Deze is aan het einde van de levensduur. Het koper is dun en er is al lichte oxidatie te zien aan de contacten van vochtdoorslag. Deze moet vervangen worden, maar dat is een kostbare en lastige zaak. Ik heb hierover contact met de vorige eigenaar en mijn ongenoegen geuit, maar die zit duidelijk anders in de film dan ik....

Paar foto's om de goede moed er maar in te houden.
Cheers, TY

ps. uiteraard is mij bekend dat teflon een van de meest milieubelastende stoffen is op dit moment.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

29

turboyeast schreef:LS.,
Met het warmte-element heb ik mooi pech. Deze is aan het einde van de levensduur. Het koper is dun en er is al lichte oxidatie te zien aan de contacten van vochtdoorslag. Deze moet vervangen worden, maar dat is een kostbare en lastige zaak. Ik heb hierover contact met de vorige eigenaar en mijn ongenoegen geuit, maar die zit duidelijk anders in de film dan ik....

Paar foto's om de goede moed er maar in te houden.
Cheers, TY

ps. uiteraard is mij bekend dat teflon een van de meest milieubelastende stoffen is op dit moment.
Ben ervan overtuigd dat jij weer met een geniale oplossing komt.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’