@ SteefM
De groep volautomaten gebruikers is zo ontzettend aan het groeien...dat zijn vaak mensen die van Senseo, Nespresso of filterkoffie afkomen. 95% prijst zich gelukkig met het gemak van volautomaten en terecht, 5% groeit door naar halfautomaten met losse molens (ook terecht).
Voor mij als eigenaar van The Coffee Factory en sponsor van dit forum is koffiepraat alleen maar interessant als er niet gelijk gehakt gemaakt wordt van een superauto, koffie van 2 weken 'oud' (of 'prehistorisch' 2 maanden oud) en er ruimte blijft om andere concepten te waarderen om wat ze goed doen.
De tunnelvisie van het ultieme espresso'tje snap ik wel, maar vind ik te beperkt voor een forum dat koffiepraat heet. Op Baristapraat.nl of espressopraat.nl zou die beperking wel passen, als je het koffiepraat noemt niet. Maar dat is, nogmaals, mijn beleving.
Ik verklaar niet dat ik met een Jura en koffie van 2 maanden de perfecte espresso maak, ik ben van mening dat ik er een zeer goede en acceptabele espresso, caffe creme of cappuccino mee maak waarmee ik meer mensen blij maak dan de ultieme espresso: die vinden nog steeds heel veel Nederlanders niet lekker. Daar moet je ze mee in aanraking brengen en er aan laten wennen. Dan zijn concepten als Nespresso en superauto's geen verkeerd middel. Bedankt voor je nofi