Frup schreef:Gek is dat toch. Soms kopen we spullen en gaan op zoek naar het allergoedkoopste dat voldoet aan de wensen. Of we stellen de wensen wat bij.
Maar soms gaan we ook voor méér. Dan gaan design, vormgeving, kwaliteit en materialen ook meetellen. Zonder compromissen. Zo gaat het bij mij althans. Dan mag het wat kosten en moet ik soms eerst even sparen (van de directie).
Dan zit ik daar heel lang over te dubben en struin het internet af. Om mijn keuze, die ik eigenlijk al heb gemaakt, te rationaliseren. Dan maakt het verwisselen van een 8 en een 4 niets meer uit. Als die stap dan eenmaal is genomen, is het genieten bij het uitpakken en er alleen maar naar te kijken. En dan elke keer als ik het dan gebruik is het weer zoiets van: yes, goede keuze geweest. Tot zover een inkijkje in de psyche van Frup.
Bij niet goedkope spullen volg ik jouw lijn. Allergoedkoopst zoek ik eigenlijk niet. Ik heb nog wel een derde categorie: iets voorheen duurs met de beste specs voor een lage prijs (tov de originele prijs). Daarvoor begeef ik mij op marktplaats. Vorige week een robotstofzuiger van een generatie terug gekocht. Is nu nog nieuw te koop voor afgeprijsd €230. Ik heb hem, 1,5 jaar oud, gekocht voor €90.
Geen idee waarom ik dit vertel.
Nu brood bakken! Ander topic.