[VERKOCHT] Eureka Mignon SD

1
Hoi allen, ik heb de kans om een mooie Atom 75 over te nemen van een mede Alkmaarder (fuel), dus de SD mag weg. Heb met van Pommeren gesproken over m'n issues met de machine, en het lag toch voornamelijk aan mij haha.
Heb de machine sinds 28-12-2022 in bezit (I know, I know) dus factuur heb ik uiteraard. Geen beschadigingen, krasjes whatever. Op te halen in Alkmaar. Prijs: €500. Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Re: [TKA] Eureka Mignon SD

2
Madencio schreef:Hoi allen, ik heb de kans om een mooie Atom 75 over te nemen van een mede Alkmaarder (fuel), dus de SD mag weg. Heb met van Pommeren gesproken over m'n issues met de machine, en het lag toch voornamelijk aan mij haha.
Heb de machine sinds 28-12-2022 in bezit (I know, I know) dus factuur heb ik uiteraard. Geen beschadigingen, krasjes whatever. Op te halen in Alkmaar. Prijs: €500.
PXL_20230221_182239862.jpg
PXL_20230221_182256684.jpg
PXL_20230221_182249292.jpg
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Die zag ik niet aankomen! Zal wel rap van eigenaar wisselen. Mooi apparaat. Wel veel retentie ……
Afbeelding

3
Top apparaat. Bijna geen retentie.

Madencio, kan je de uitkomsten van je gesprek met van Pommeren even delen voordat iedereen ineens denkt dat dit apparaat retentie problemen zou hebben?
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

4
Wat ik begrepen heb uit zijn topics maalde die niet fijn genoeg
voor espresso en kwam er met van Pommeren niet uit.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

[TKA] Eureka Mignon SD

5
robinfcb schreef:Top apparaat. Bijna geen retentie.

Madencio, kan je de uitkomsten van je gesprek met van Pommeren even delen voordat iedereen ineens denkt dat dit apparaat retentie problemen zou hebben?
Voor de goede orde, ik maakte een GRAPJE over de retentie. Ik heb de belevenissen van Madencio gevolgd en het betreft 0,5 a 0,6 gram retentie. Daar mag je dan best een grapje over maken.
Laatst gewijzigd door omeCo op di 21 feb 2023, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

6
Ben70 schreef:Wat ik begrepen heb uit zijn topics maalde die niet fijn genoeg
Nee. Dat is iemand anders en gaat waarschijnlijk ook nog om een ander en ouder model eureka.

viewtopic.php?t=12766
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

7
Ben70 schreef: di 21 feb 2023, 21:50 Wat ik begrepen heb uit zijn topics maalde die niet fijn genoeg
Nope, dat is niet het geval bij mijn apparaat.
robinfcb schreef: Top apparaat. Bijna geen retentie.

Zeker, het lag aan het feit dat ik verschillende soorten koffies achter elkaar gebruikte, hun verklaring was dat de ene koffie (natuurlijk) meer statisch is dan het andere. En wat ik ook niet deed is RDT toepassen op mijn boontjes, wat ik nu wel doe. Dus ja, eigenlijk is het probleem zo goed als opgelost. Wat ik nu overigens doe is wat Frans me had aangeraden, ik doe bijv 19.2 of 19.3 gram erin, en ik krijg er dan bijv 19.3 gram uit en haal er 0.3gr van af. Mocht ik iets lager uitkomen, kom je alsnog op de 19gr. Easy life, zoals Frans ook al zei. :)

8

Madencio schreef:
Zeker, het lag aan het feit dat ik verschillende soorten koffies achter elkaar gebruikte, hun verklaring was dat de ene koffie (natuurlijk) meer statisch is dan het andere. En wat ik ook niet deed is RDT toepassen op mijn boontjes, wat ik nu wel doe. Dus ja, eigenlijk is het probleem zo goed als opgelost. Wat ik nu overigens doe is wat Frans me had aangeraden, ik doe bijv 19.2 of 19.3 gram erin, en ik krijg er dan bijv 19.3 gram uit en haal er 0.3gr van af. Mocht ik iets lager uitkomen, kom je alsnog op de 19gr. Easy life, zoals Frans ook al zei. :)
En dan nu maar de retentie van de Atom 75...
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

10
Madencio schreef:Hahaha stooooopppp, ik weet het, ik was een zeikerd. Af en toe mag dat wel toch.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Zo bedoelde ik het niet hoor.
Afbeelding
Meer van zonder blow ding heeft de Atom veel retentie.