Re: Nieuwe lever.

4
SpargelTarzan schreef: vr 04 nov 2022, 06:06 Heb je meer details zoals merk & model ? Onder acs Vostok vind ik alleen de acs evo Leva.
Het is een eerste exemplaar prototype. Misschien van dezelfde fabriek als de evo leva?

Hij vergelijkt 'm ook met de Evo, zwegt dat deze nieuwe slightly lighter is.

eerdere vostok

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Ja, van dezelfde fabriek als de EVO Leva. De hardware aan de binnenzijde is grotendeels gelijk aan die van de Leva. Electronica wat geavanceerder met meer regelmogelijkheden. Het is een prototype. Qua prijs wordt ie vergelijkbaar met de Londinium 24.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

6
Bedankt Frans voor de gedeelde filmpjes.

Jammer dat het wederom een lsm groep heeft en dus niet compatibel is met 58 mm accessoires (na de nurri en evo leva).

Tevens boutkoppen die zichtbaar zijn … brrrr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

7
SpargelTarzan schreef: vr 04 nov 2022, 10:24 Bedankt Frans voor de gedeelde filmpjes.

Jammer dat het wederom een lsm groep heeft en dus niet compatibel is met 58 mm accessoires (na de nurri en evo leva).

Tevens boutkoppen die zichtbaar zijn … brrrr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Heeft me nooit gestoord.Heb het altijd een heel aparte groep gevonden.Beste feature was het gemak waarmee de groep te onderhouden is Veer erin of eruit deed ik in 10 minuten.Gewoon met een steeksleutel.Meer was niet nodig.

8
Deze groep heeft wel voordelen tov 58mm.
De kleinere groepen (53 en 54) geven een andere hoogte/diameterverhouding en daardoor vaak lekkerder espresso.
Ook minder kans of puck fouten.
Dit aldus geleerden.
Het probleem is alleen dat de markt gedomineerd wordt door 58mm en daar is dus ook veel spul voor te koop.

9
ErikW schreef: ma 27 feb 2023, 14:49 Deze groep heeft wel voordelen tov 58mm.
De kleinere groepen (53 en 54) geven een andere hoogte/diameterverhouding en daardoor vaak lekkerder espresso.
Ook minder kans of puck fouten.
Dit aldus geleerden.
Het probleem is alleen dat de markt gedomineerd wordt door 58mm en daar is dus ook veel spul voor te koop.
Ben niet geleerd maar ben het er niet mee eens.
Koffie is niet lekkerder door andere dimensies bakkie.En puckfouten heb je met de 54 net zo snel.