Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

40
Hier in huis staat nu:

De Bezzera Matrix TOP MN met de net aangeschafte Bezzera Flow Control Kit erop gemonteerd, uiteraard met het bijpassende rozenhouten knopje. Dit is een tweedehands machine met de eerste firmware versie met bugs. Maar als je ze kent (en de workarounds kent) dan is het verder een prima dual boiler machine. Kan een keer geupdate worden.

Daarnaast staat een oud werkpaard met een Horeca loopbaan achter zich in een druk standpavilioen, een Fiorenzato F64 EVO. Het Jo Frex Tamperstation kwam mee met de Matrix. Is een beetje groot en niet heel nuttig als je toch een bottomless portafilter gebruikt, maar goed. De tamper die ook meekwam is dan weer van olijfhout.

De WDT tool is gekocht via Amazon en de aluminium doseerring komt vast ook ergens van een webwinkel. In de la ligt nog een weegschaal, maar die gebruik ik eigenlijk alleen wanneer ik nieuwe bonen aan het inregelen ben. Verder gaat het op het oog, en op smaak natuurlijk. De la ligt verder vol met allerhande onderdelen en potjes en tubes met het een of ander. Het gereedschap ligt in de kelder, zoals onder meer steeksleutels die tot heel grote maten gaan, maar ook een Knipex verstelbare steeksleutel (= een tip van DR Trading en een aanrader).

In de hopper zit nu 'supermarktkoffie'. Met veel koffiedrinkers hier in huis loopt de logistiek soms mis en moet er iets zijn om te overbruggen. Ik hou er wel van, want je leert het verschil tussen een goeie boon en een goedkope boon waarderen! Aan de andere kant is het een straf. Maar ook op de foto staat de Classic Colombia van het Hoofdkwartier, die alweer binnen is. Dat gaat een verademing worden.