Re: De LONDINIUMs afdeling

464
Ik heb precies hetzelfde.
Schoongemaakt, no-grease ringen er in.
Ging eerst perfect. Wat later (niet echt bijgehouden, 1 maand?) ging het lekken en stoten.
Op advies nog eens schoongemaakt. Bleef lekken, stoten was weg. Nog een keer schoongemaakt. Geen verandering.

Tja. Ik kreeg het idee dat ik beter terug kon naar “normale” ringen. En - “als ik dat toch doe ga ik weer wat vet gebruiken”. Dus waarom niet, ik vet de no-grease ringen heel licht in. En nou is het lekken zo goed als over. (Soms moet ik een flush doen na gebruik als het toch begint te druppelen, maar dat is het wel. En een extra flush vind ik geen bezwaar - alles lekker schoon)

465
Als het schoon is en toch druppelt kan het alleen de middelste ring zijn die een oneffenheid heeft, misschien iets beschadigd bij het op-peuteren ervan? Of zit die niet helemaal recht in de sleuf en kruipt die na een flush meestal wel 'in de houding'?

Als de bovenste ring ongesteld is komt het water er boven uit, als de onderste niet lekker is dan perst die de espresso niet goed naar benee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

467
Ik zal best wat beschadigd hebben.
Hopelijk alleen in het rubber, maar ik zie niks.

Ik heb inderdaad die 2 ringen van de sleeve ook vervangen. (En de “buitenkant” van de sleeve zelf, dus niet het deel waar de zuiger door loopt, was best vervuild. Dus mogelijk dat hier of daar toch wat gruis is losgekomen en nu problemen geeft?)

468
tohenk2 schreef:Ik zal best wat beschadigd hebben.
Hopelijk alleen in het rubber, maar ik zie niks.

Ik heb inderdaad die 2 ringen van de sleeve ook vervangen. (En de “buitenkant” van de sleeve zelf, dus niet het deel waar de zuiger door loopt, was best vervuild. Dus mogelijk dat hier of daar toch wat gruis is losgekomen en nu problemen geeft?)
Als je heet vuil goed hebt verwijderd, zowel de buitenkant van de sleeve als de wand van de groep, en de ringen zijn vervangen dan zou het niet meer moeten lekken.

Dit trof ik aan:

Afbeelding