Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

981
fransg schreef: do 13 apr 2023, 10:01 Ik had verwacht dat ik met de Niche iets met vocht moest doen (bij de vorige eigenaar stond een spray op het werkblad) maar de boontjes komen er tot nu toe zonder druppel uitstekend uit, net als bij de etzMAX.
En het is ook wel afhankelijk van de boon. Mijn Braziliaanse bonen gaat altijd perfect zonder issues, de Malabar is zo statisch als wat.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

983
bobbee schreef: do 13 apr 2023, 10:06 Dat gaat ook verder prima, maar geef eens een tik na minuut of 10 en je zult zien dat er nog een hoopje koffie maalsel uitvalt.
Even geprobeerd:
Niet bijster dramatisch. Ik moest zelfs even wachten eer die 0.1 verscheen want aanvankelijk bleef het op 0.0 staan.

Ik geef na het malen altijd wel even een tikje met een rubber mini hamertje tegen de tuit dus mogelijk helpt dat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

984
Geeft niet. Ik heb de Niche al een tijdje en weet wat eruit kan komen.
Zal het wel een keer laten zien/opnemen als ik zin heb.

Ps; ik weet niet wie het dramatisch heeft genoemd maar dat was ik niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

985
fransg schreef:
bobbee schreef: do 13 apr 2023, 10:06 Dat gaat ook verder prima, maar geef eens een tik na minuut of 10 en je zult zien dat er nog een hoopje koffie maalsel uitvalt.
Even geprobeerd:
IMG_3092.jpg
Niet bijster dramatisch. Ik moest zelfs even wachten eer die 0.1 verscheen want aanvankelijk bleef het op 0.0 staan.

Ik geef na het malen altijd wel even een tikje met een rubber mini hamertje tegen de tuit dus mogelijk helpt dat.
IMG_3093.JPG
Wat een bijzonder hamertje, is dat zo'n medisch reflexhamerke?

Afbeelding