Re: De LONDINIUMs afdeling

471
https://youtu.be/XPZuPh0UGjw

Dit filmpje stuurde ik naar OmeCo over de app. Ik had wat kuren aan de Profitec, beetje wat Youssef ook in zijn post beschrijft. Dus de inner sleeve moest er uit, en werd geïnspireerd door de 'OmeCo methode' waar hij deksels van pastapotjes gebruikt. Maar voor dat eerste zetje omhoog is een microvezeldoekje wel handig. Ik dacht ik deel het ff!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

... / 078S

474
bobbee schreef:Dus, met het doekje druk je de sleeve eruit? Heb ik dat goed begrepen? Dan wordt het wel heel eenvoudig!
Zeker! Dus een portafilter met bakje pakken, 1 laag doek eroverheen en draaien maar. Vervolgens 2 laagjes, 3 wordt al lastig maar is te doen. Daarna kun je het al met een stuk pvc helemaal eruit draaien. Eigenlijk had ik daarvan een filmpje moeten opnemen... Komt nog wel.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

... / 078S

475
Goed zeg!

Mijn machine staat aan maar dit moet ik proberen....moet wel zeggen dat ik de seals pas vervangen heb. Die zaten erin vanaf 2013, met de tool was het wel echt flink kracht zitten omdat het heel erg vast zat, vraag mij af of het met de doekjes methode ook was gelukt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

478
bovenste twee houden de waterdruk vast als de hefboom omgoog staat en dan omsluiten de ze 4 inlet gaatjes, als je dat bedenkt 'zie' je meteen hoe die moeten staan, en met de onderste duw je water door het maalsel, dus kan ook maar één kant op...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

479
Zet groep / veer en sleeve nog een keer goed schoon gemaakt vanavond of morgen avond proberen…

Hebben jullie trouwens ook (en zit er goed in) dat de porta niet 100% recht erin kan zeg maar. Je zou bijna denken dat de rubbers van t douchesxherm van Londinium smaller zijn?

Dit is met kracht erin gezet:
Londonium L R 24 + niche zero
Bijlagen

480
Je kunt met een spiegeltje of met je telefoon eronder checken of de groepsring helemaal gelijkmatig in de groef zit. Als die er niet helemaal vlak in zit dan is er minder ruimte voor het portafilter.

Als hij goed zit en de handgreep veel kracht nodig heeft om op "6 uur stand" te komen dan is-ie niet dunner maar eerder dikker toch?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino