Re: De LONDINIUMs afdeling

492
Madencio schreef:https://youtube.com/shorts/g5n2obWChmE?feature=share

Dit is waar ik last van heb de laatste tijd, is dit herkenbaar Youssef? Dit komt toch ook gewoon door de seals? De groepringen heb ik dus laatst nog vervangen...

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Heb je de cafelat erin die ik je gaf of de no grease seals? Of wat anders?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

493
bobbee schreef: wo 19 apr 2023, 08:54
Madencio schreef:https://youtube.com/shorts/g5n2obWChmE?feature=share

Dit is waar ik last van heb de laatste tijd, is dit herkenbaar Youssef? Dit komt toch ook gewoon door de seals? De groepringen heb ik dus laatst nog vervangen...

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Heb je de cafelat erin die ik je gaf of de no grease seals? Of wat anders?
De no grease van Londinium, gekregen van Frans.
... / 078S

494
Madencio schreef: wo 19 apr 2023, 08:53Dit komt toch ook gewoon door de seals?
ja volgens mij wel.

Heb je bij vervanging ook de binnenkant van de buis waarin de zuiger schuift goed glad en schoon en vetloos gemaakt?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

495
Is de machine wel op temperatuur? Dat maakt de rubbers zacht.
Ik heb dat haperen ook weleens gehad en schoonmaken (ook al zie je niks) hielp.
Ik maakte de groep van binnen met ontvetter schoon, Dasty gebruikt. Goed spoelen. De zuiger incl ringen met Papier goed schoonwrijven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

498
youssef88 schreef: wo 19 apr 2023, 13:54 Ja heb met een beetje schoonmaak middel (dreft) de binnenkant goed vetvrij gemaakt met een zacht doekje
Het zachtzinnige eraan is prettig maar gezien het gedrag van de zuiger lijkt er toch nog wat oneffens te zitten. Minieme mineraal-aanslag krijg je niet met dreft weg.

Ik onderschatte het aanvankelijk ook (zoals ergens hierboven al uitgebreid beschreven) en pas nadat ik e.e.a. echt goed had aangepakt gleed de zuiger als door slagroom zo zacht en soepel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino