[TKA] GAGGIA ORIONE 50 jaar jong, VERKOCHT EN bezorgd alweer even geleden.

1
Ik heb in m'n koffiekar een andere machine geplaatst heb zodoende deze machine te koop, zie het maar als een hobbyproject.

Peter van KAFKO heeft er al wat jaartjes geleden een Gicar-box met automatische watervulling in gemaakt.

Mooie zware Gaggia groepen welke goed functioneren, zit ook een gas installatie in, het is een beul van een apparaat, waar nog wel aan geklust kan worden aan het exterieur van deze.

De huidige Portafilters blijven hier, zijn niet de originele, heb waarschijnlijk nog wel wat liggen.

Wees vrij om te bieden . . . €300,- oid

PS1 Het is de manier van preïnfusie welke voor mij te omslachtig en een te grote belasting voor mijn tere armpjes en dito schouders is, als ik daar geen last van had zou die niet weggaan!

PS2 Er staat nu een Vibiemme Replica 2 groeps van zo'n 5 jaar oud, welke ik heb overgenomen met een goed onderhoud en service overeenkomst van de Firma van Eembergen in het achterhoofd, let wel service en onderhoud met "zeer kleine lettertjes" Wat een afgang 2 kilo kalk uit de boiler en ook de HXen zaten zoals bij een Paasfeest volledig verstopt! Volgens de onderhoudsprincipes van deze leverancier konden ze geen "echt" onderhoud doen voor die lullige €120,- waarschijnlijk het wollen doekske principe, zelfs de zuigerringen waren KEI-hard geworden zelfs een Sleeve was/is daardoor uitgesleten, de machine is nu weer in topconditie mede met de vriendelijke hulp van HAN R. waar ik heb mogen sleutelen Topgozer!

Foto's van de Orione volgen nog.

Adriaan
's-Gravenzande

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lange stoompijp heb ik van een andere machine geleend.
Laatst gewijzigd door @3aan op za 22 apr 2023, 16:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: GAGGIA ORIONE 50 jaar jong, 2 groeps.

3
Bizar verhaal van van Eembergen! Slaat natuurlijk nergens op wat ze antwoorden en snap jouw verbazing.
Dan moeten ze geen 120 euro vragen maar 210 Euro als daardoor onderhoud wel goed kan worden uitgevoerd.

Over dat bieden, niets ten nadele van jou Adriaan maar een vraagprijs/richtprijs wel graag noemen omdat dit op het forum aan iedereen gevraagd wordt. Dit om eventuele misverstanden te voorkomen mbt de prijs waar hij voor weggaat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: GAGGIA ORIONE 50 jaar jong, 2 groeps.

4
bobbee schreef:
Bizar verhaal van van Eembergen!
Slaat natuurlijk nergens op wat ze antwoorden en snap jouw verbazing.
Dan moeten ze geen 120 euro vragen maar 210 Euro als daardoor onderhoud wel goed kan worden uitgevoerd.

Toen ik deze service partij contacteerde en gelijk naar wat onderdelen vroeg, werd ik na drie dagen gebeld dat er een rekening open stond en de spullen klaar lagen, bijna €400,- had niks besteld alleen navraag gedaan . . .

Lijken wel Romeinen

Asterix en Obelisk uitspraak.

Laatst gewijzigd door @3aan op za 22 apr 2023, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.