Re: De LONDINIUMs afdeling

532
fransg schreef:
bobbee schreef: vr 28 apr 2023, 08:59 Misschien toch miniscule verschillen per groep in de diameter van de cilinder.
Zou verklaren waarom de Cafelat ringen op de Profitec geen drama geven.
Oh ja. Met die ringen van cafelat had de zuiger een innige relatie met de zetgroep. Die gingen elkaar niet meer loslaten! Wat een ramp was dat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

533
Ik meen ook wel verschil te zien in de kracht die nodig is om de hefboom te bewegen. Bij die van bobbee lijkt er nauwelijks kracht nodig. Misschien heb ik minder kracht in mijn arm maar ik moet echt steviger aan de hefboom trekken om hem in beweging te krijgen. Hier overigens geen/nauwelijks protesterende ringen.

Ik heb het al eens opgemerkt; kan je je machine te schoon maken? Denk aan sommige shampoos waarvan je haar gaat piepen als je het hebt gewassen. Dat effect.

535
Ok. Maar ondanks dat ze hetzelfde zijn zoals je zegt piept en kraakt de ene zonder vet en de andere niet. En dat is onder dezelfde zetgroepen.
Misschien is jouw zuigerwand wel beetje uitgesleten sinds pak 'm beet 1960.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

536
bobbee schreef: vr 28 apr 2023, 10:14 Ok. Maar ondanks dat ze hetzelfde zijn zoals je zegt piept en kraakt de ene zonder vet en de andere niet. En dat is onder dezelfde zetgroepen.
Misschien is jouw zuigerwand wel beetje uitgesleten sinds pak 'm beet 1960.
Jamaarniet in die mate dat dat invloed heeft op de speling tussen seal en cilinderwand.Ikzou bij deleverancier nieuwe vragen.Deze deugen duidelijk niet.

540
omeCo schreef: vr 28 apr 2023, 11:04
bobbee schreef:Likkie vet erop lijkt mij de weg van de minste weerstand...
Afbeelding
Een beetje minder schoon maken dus.
Of juist nog beter schoonmaken en het water het smeerwerk laten doen, maar indien dat niet lukt, gewoon lik vet en geen zorgen meer maken
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino