Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1062
Het heeft even geduurd voor ik de Baratza Forte die ik aantal weken terug van Frans heb overgenomen kon gebruiken. Mijn expobar begaf het namelijk in het 1e weekend, nog geprobeerd zelf te maken maar heb het opgegeven. De HX machine was eigenlijk ook te groot voor de keuken, dus besloten wat nieuws te kopen. Na veel opties te hebben afgewogen heb ik besloten een nieuwe Profitec Go aan te schaffen bij Van Pommeren deze week

Naast de looks(voor goedkeuring van mijn vriendin :lol: ) gaven de PID en makkelijk afstelbare druk de doorslag.
Ik drink ook maar 1 cappuccino of flat white per dag (vriendin drinkt geen koffie) dus dual boiler/hx is niet van doorslaggevend.
Zie hier mijn 1e cappuccino uit dit geweldige machinetje

Afbeelding

1063
Roel91 schreef: za 06 mei 2023, 11:20 Het heeft even geduurd voor ik de Baratza Forte die ik aantal weken terug van Frans heb overgenomen kon gebruiken. Mijn expobar begaf het namelijk in het 1e weekend, nog geprobeerd zelf te maken maar heb het opgegeven. De HX machine was eigenlijk ook te groot voor de keuken, dus besloten wat nieuws te kopen. Na veel opties te hebben afgewogen heb ik besloten een nieuwe Profitec Go aan te schaffen bij Van Pommeren deze week

Naast de looks(voor goedkeuring van mijn vriendin :lol: ) gaven de PID en makkelijk afstelbare druk de doorslag.
Ik drink ook maar 1 cappuccino of flat white per dag (vriendin drinkt geen koffie) dus dual boiler/hx is niet van doorslaggevend.
Zie hier mijn 1e cappuccino uit dit geweldige machinetje

Afbeelding
Mooie setup en dat voor 1 koffie per dag! Dedication hoor! 😃
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

1068
gilleko B. schreef: za 06 mei 2023, 13:04 Ein Taschenblech.

https://brewspire.com/produkt/schonerdeckchen/

Geen gerammel, es blechelt nicht mehr, slim matje.
Afbeelding
Fraai hoor! Mooie aanwinst.
Deze is mij al eens voorbij gekomen, maar vond het toen een te grote investering (na alles wat ik al had gekocht).
Mooi om te lezen dat die goed bevalt. Is het van een soort kunststof? Ik heb zoiets voor de LM ook van leer gezien. Maar dat leek me niet praktisch, aangezien ik de filterdrager daar ook wel op wil leggen en er soms nog een drup uit komt.
Ik heb nu ook zelf een rubbermatje op maat geknipt. Werkt ook prima. Deze komt echter op de wensenlijst :D
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.