Re: Onderhoud Victoria Arduino Mythos One

32
Even een korte update over de maler. De SSP burrs zitten erin en zijn aligned. Ik moet zeggen dat ik bezig ben met in indailen van de koffie en het vrij soepel gaat en een goede smaak. Het is echt heeeerlijk dat die recht naar beneden de koffie in de portafilter maalt. Ik heb de clump crusher vervangen en het maalsel is zo fluffy als je maar kan dromen.

Ik merk wel dat er flink wat retentie is, wat voornamelijk te merken is in de doorlooptijd van de ochtend. Daarnaast probeer ik nog te wennen aan de timer. Voor nu weeg ik elke koffie af om zoveel mogelijk variabelen constant te houden. Hij maakt momenteel 18gram in 8-8.5 seconden, maar ik zit nog niet op 5kg bonen.

Waar ik tegenaan loop is dat er bepaalde omslagpunten zijn van de doorlooptijd. Ik vraag me af of dit komt door de versheid van de bonen of doordat een deel in de hopper meer lucht krijgt. Soms loopt die altijd mooi door (18 in, 36 uit in 27 seconden) en opeens verandert het permanent naar 18 in 36 uit in 20. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast twijfel ik erover om de climapro 24/7 aan te zetten voor ultieme consistentie, alleen ben ik benieuwd of het kwaad kan dat de bonen dan een lange tijd in 30-40 graden kamers zitten. Weten jullie daar iets over?
Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40

Re: Onderhoud Victoria Arduino Mythos One

33
Emass schreef: vr 05 mei 2023, 10:40 Daarnaast twijfel ik erover om de climapro 24/7 aan te zetten voor ultieme consistentie, alleen ben ik benieuwd of het kwaad kan dat de bonen dan een lange tijd in 30-40 graden kamers zitten. Weten jullie daar iets over?
Hoe hoger de temperatuur hoe sneller oxidatie plaatsvindt. Ik zou die niet constant in die temperatuur laten voor thuisgebruik. Een horecazaak gaat veel sneller door zijn bonen heen, dus daar is dat niet echt een issue.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021