Re: DF64V

2
Bij een thread daarover hoort ook een link naar desbetreffende pagina... DF64V zegt mij persoonlijk niets. Is het van een merk?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: DF64V

3
Victorrrr schreef:Voordat het in het Timemore Sculptor topic meer over de DF64V gaat dan de Sculptor zelf ;) hierbij een apart topic voor de DF64V

Mijn eerste vraag is, welke Burrs zou je kiezen (in mijn geval momenteel alleen espresso)

Standaard DLC
SSP Espresso
SSP MP
SSP Sweet Lab

De standaard schijven zijn al praktisch hetzelfde als de SSP schijven naar horen zeggen.

Zet jij een link erbij naar de DF64V in het 1e bericht?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: DF64Coffee - DF64V

4
Victorrrr schreef: ma 08 mei 2023, 16:26 https://df64coffee.com/products/df64v-coffee-grinder

Voordat het in het Timemore Sculptor topic meer over de DF64V gaat dan de Sculptor zelf ;) hierbij een apart topic voor de DF64V

Mijn eerste vraag is, welke Burrs zou je kiezen (in mijn geval momenteel alleen espresso)

Standaard DLC
SSP Espresso
SSP MP
SSP Sweet Lab
Die burrs kan je ook gewoon in de Timemore Sculptor 64S plaatsen toch?
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

6
Op hun http://df64coffee.com website mis ik de informatie "About Us" -- nergens wordt duidelijk welk bedrijf ermee gemoeid is, waar ze zitten, wie het zijn, hoe groot het bedrijf is, welke producten ze voorheen zoal op de markt hebben gebracht, waarvandaan de voorraad wordt verzonden.

Vreemd!

Wel verschijnt linksonder steeds "die en die heeft er net een besteld!"

Dat is ook heel vreemd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
DeCoffee schreef:Qua burrs: geen idee. Ik vroeg mij hetzelfde af.

Voor anderen geïnteresseerden: zoals ook aangegeven onder de Timemore Sculptor discussie. Zie rond 01:00. Best wat retentie bij de spout.

https://www.youtube.com/watch?v=r5TsIC9_ml4
Ik zie eigenlijk niet echt noemenswaardige retentie hoor. Dit wat ik hier zie is verwaarloosbaar volgens mij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

8
fransg schreef:Op hun http://df64coffee.com website mis ik de informatie "About Us" -- nergens wordt duidelijk welk bedrijf ermee gemoeid is, waar ze zitten, wie het zijn, hoe groot het bedrijf is, welke producten ze voorheen zoal op de markt hebben gebracht, waarvandaan de voorraad wordt verzonden.

Vreemd!

Wel verschijnt linksonder steeds "die en die heeft er net een besteld!"

Dat is ook heel vreemd.
Scherm­afbeelding 2023-05-08 om 18.48.07.png
De malers van deze producent worden verkocht bij frekko.nl en homebarista.be. Die verzorgen ook de garantie.

9
bobbee schreef: ma 08 mei 2023, 19:07De malers van deze producent worden verkocht bij frekko.nl en homebarista.be. Die verzorgen ook de garantie.
Blijft het nog steeds raadselachtig van wie zij ze weer kopen.

Bijna als een winkel hier die dingen verkoopt die je ook op alibaba ziet staan.

Wie zijn de bedenkers / ontwerpers / producenten? Wat is hun achtergrond?

Kan best een mooi product zijn trouwens, zo kwam de maker van de Niche ook min of meer uit het niets.

10
Ik weet niet of iedereen op de hoogte is wat SSP burrs doen maar ik wil ze niet omdat ze vooral bedoeld zijn voor unimodaal maalsel. Dat maakt de extractie lastig en geeft eem bepaalde smaak die ik niet zoek in espresso cq cappuccino. Voor de dagelijkse extracties wil ik gewoon maalsel met fines omdat het veel makkelijker een mooie extractie geeft en vaker lekkerder smaakt. Die smaak bevalt mij het best. Dit ter info. Voordeel is daarmee ook dat je geen rekening hoeft te houden met de extra kosten van die dure SSP schijven.

(inmiddels ook wel overtuigd van het effect van burr geometrie en geniet van de koffie door een setje SSP MP! Zowel espresso als filterkoffie heeft het omhoog getild)