Na jarenlang alleen te hebben meegelezen, heb ik besloten om een account aan te maken en mezelf voor te stellen.
Drie jaar geleden heb ik een Ranchilio Silvia (V1 1999 versie) van een collega overgenomen en sindsdien ben ik helemaal verslaafd aan het zetten van lekkere espresso's. Ik heb de Ranchilio volledig gerestaureerd door het frame te laten zandstralen en poedercoaten, alle elektra te vervangen, interne plastic slangen vervangen door rvs slangen, originele douche scherm vervangen door een IMS competitie douchescherm, een nieuwe waterpomp geplaatst. Daarbovenop heb ik er een PID en shot timer opgemonteerd en heb ik zowel de behuizing als de boiler helemaal geïsoleerd. Kortom, de Silvia is nu als nieuw! Tevens maak ik gebruik van een VST naked portafilter. De maler die ik gebruik is een Eureka Mignon Specialita.
Maar nu zit ik alweer te dubben over de aanschaf van een nieuwe machine. Ik zit te denken aan de Lelit Mara X, de Rocket Apartemento of een Profitec Pro 500. Maar ik vraag me af of het echt nodig is. Zal ik echt veel verbetering zien als ik upgrade naar een van deze machines? Wat denken jullie?
Enkele fotos voor en na: