Re: Timemore Sculptor 064 en 078

364
B003 schreef:Met een beetje pech gaan ze nog zeggen dat Nederland niks krijgt.
De weegschaal en de handmaler kunnen we al niet bestellen. Duitsland wel. Moet even tot 10 tellen om het ding niet maar helemaal af te bestellen....
Ik twijfel ook nog steeds, heb nog 46 uur
Afbeelding
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

365
Is vooral een gevolg vd keuze VH het Kickstarter platform. Ze hadden maar beter voor indiegogo gekozen. Bij Kickstarter is het enkel voor dingen die nog niet uitgebracht zijn. Vandaar dat de 78 gewoon niet voor Europa was want die was hier al uitgebracht. In Amerika niet dus dat kon wel. Bij die add-ons heb je datzelfde probleem. Is het al uitgebracht dan is het een no-no bij Kickstarter. Kijk hoelang niche verkocht heeft op indiegogo, dat is bij Kickstarter niet mogelijk. Die houden hun platform voor wat het initieel bedoeld is. Is dat slim voor de toekomst? Afwachten.

Maar die add-ons doen toch niets af vd makers? Wil je platte schijven en heb je dat nog niet dan is het een goede optie. Workflow is afhankelijk van hoe belangrijk dat is voor jou. Zeker naar smaak is de Olympus met mythos heel goed, de winst zit dan idd in workflow.

366
De B. Cormorant schreef:Is vooral een gevolg vd keuze VH het Kickstarter platform. Ze hadden maar beter voor indiegogo gekozen. Bij Kickstarter is het enkel voor dingen die nog niet uitgebracht zijn. Vandaar dat de 78 gewoon niet voor Europa was want die was hier al uitgebracht. In Amerika niet dus dat kon wel. Bij die add-ons heb je datzelfde probleem. Is het al uitgebracht dan is het een no-no bij Kickstarter. Kijk hoelang niche verkocht heeft op indiegogo, dat is bij Kickstarter niet mogelijk. Die houden hun platform voor wat het initieel bedoeld is. Is dat slim voor de toekomst? Afwachten.

Maar die add-ons doen toch niets af vd makers? Wil je platte schijven en heb je dat nog niet dan is het een goede optie. Workflow is afhankelijk van hoe belangrijk dat is voor jou. Zeker naar smaak is de Olympus met mythos heel goed, de winst zit dan idd in workflow.
Jij hebt het goed door, ook die prijs in euro's en hoe doe platformen werken! Heel fijn om te lezen hoe het werkt. Thx.

Wat betreft die nano weegschaal, die kun je ook vinden op AliExpress.

https://a.aliexpress.com/_Eu1AerL
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

367
De B. Cormorant schreef:Is vooral een gevolg vd keuze VH het Kickstarter platform. Ze hadden maar beter voor indiegogo gekozen. Bij Kickstarter is het enkel voor dingen die nog niet uitgebracht zijn. Vandaar dat de 78 gewoon niet voor Europa was want die was hier al uitgebracht. In Amerika niet dus dat kon wel. Bij die add-ons heb je datzelfde probleem. Is het al uitgebracht dan is het een no-no bij Kickstarter. Kijk hoelang niche verkocht heeft op indiegogo, dat is bij Kickstarter niet mogelijk. Die houden hun platform voor wat het initieel bedoeld is. Is dat slim voor de toekomst? Afwachten.

Dus Kickstarter hanteert andere regels in Amerika dan in Europa?
En als dat zo is hadden ze meteen moeten melden dat het voor Nederland niet kon.
Ik begrijp alleen niet nog waarom die accessoires wel in Duitsland meebesteld kunnen worden. Is ook Europa.
En of we überhaupt de maler krijgen horen we de 15e pas, als het geld al afgeschreven is.
Ik heb er geen begrip voor.

368
Ik had geen add-ons toegevoegd, zag alleen de melding omdat ik aan het kijken was hoe lang ik nog kan twijfelen. Ik vond de Niche niets toen ik die enkele maanden gebruikt had, kon er niet aan wennen en stoorde mij enorm aan het fijne maalsel rondom de molen (niet beneveld) en ben nu al weer een jaar terug bij de Eureka XL. Wil ik single dosen nog een kans geven, dan is dit een vrij veilige optie qua prijs. Ik kan gewoon goed twijfelen.
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

370
Twijfelen, dat kan ik ook! Ik trek mij terug. Heb net een review gelezen. De stock burrs zouden maar zozo zijn voor espresso, het klikkertje toch niet zo handig en de espresso range op de draaiknop heel erg klein (tussen 0.6 en 1.6):
Ik blijf aan de Niche tot er iets langs komt waar ik niet over twijfel.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|