Niet bijzonder. Maar wel een interessant shot van de dial, met name het deel voor espresso, van 0 tot 3. Lijkt me geen probleem eerlijk gezegd.
Re: Timemore Sculptor 064 en 078
382Jaa die range lijkt mij ook geen probleem eerlijk gezegd. Die van mijn DF64 is misschien nog wel kleiner. En over die klikker was ie niet echt tevreden, maar dat was LH wel weer helemaal aan het ophemelen. Kortom, je begint zo'n beetje alle mogelijke meningen te horen over die maler haha. Ik ga het maar lekker zelf proberen
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S
383Wat betreft de knocker. In deze short zie je dat er na 1 knock (?) nauwelijks nog deeltjes uit de maler vallen. Ook dit valt volgens mij dus wel mee. 15 keer draaien aan de knocker…. Ik kan me daar niks bij voorstellen.
https://youtube.com/shorts/PiDRQGTJKpE?feature=share
https://youtube.com/shorts/PiDRQGTJKpE?feature=share
384Dat die gast iets schrijft over zijn ervaring, idee is toch niet toonaangevend?RexManning schreef:https://www.instagram.com/p/CsGa5JJsMXb ... IwNjQ2YQ==omeCo schreef: do 11 mei 2023, 20:13Bron/linkje svp?RexManning schreef:Twijfelen, dat kan ik ook! Ik trek mij terug. Heb net een review gelezen. De stock burrs zouden maar zozo zijn voor espresso, het klikkertje toch niet zo handig en de espresso range op de draaiknop heel erg klein (tussen 0.6 en 1.6):
IMG_3720.jpeg
Ik blijf aan de Niche tot er iets langs komt waar ik niet over twijfel.
En over dat klik systeem, hij begint meteen over dat er nauwelijks retentie is maar dat hij het klikken niks vind. Er is nauwelijks retentie, wat boeit die klikker dan nog?
Het enige waar ik over kan vallen is de espresso range maar dat is bij platte schijven al kleiner dan bij conisch, bij de DF64 werdt ik gestresst van hoe dicht ik op het nulpunt zat dus ik hoop niet dat dit bij de 078s het geval is...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
385Irriteer me ook wel aan t feit dat dit eerder nooit is gecommuniceerd en nu wordt gebracht als iets wat heel duidelijk zou zijn!loenatik schreef: do 11 mei 2023, 17:45 Laatste update geeft aan dat weegschaal en handmolen alleen voor bepaalde landen zijn, ander je pledge verwijderen
Early bird 78s hier, denk dat ik voor wit ga naast de lambro.
1. For add-on option(X lite Grinders and Nano Scales) Shipping Countries: We would like to remind our backers that our product can only be shipped to Japan, Germany, the United States, and the United Kingdom. If you are not located in one of these countries, please cancel your pledge through the “manage pledge” option. Please be careful not to cancel your main reward, as it cannot be restored once canceled. (sorry, but the product is shipped directly from our Amazon, so we can only confirm these several countries at present. )
Had idd eerder gehoopt dat je net als met de 078 t later gewoon kon aangeven.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
386Misschien werkt bij mij wel mee dat ik de nano van timemore ook al een jaartje heb en niet zo onder de indruk ben van het gevoel van materiaalgebruik. Het werkt echt prima, maar voelt wat goedkopig.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|
387En weer een nieuwe review online: 064s & 078 https://youtu.be/Y4yd-k6HRwY
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
388De Nano heb ik ook gehad maar dat hij goedkoop voelt, dat had ik dan weer niet.RexManning schreef:Misschien werkt bij mij wel mee dat ik de nano van timemore ook al een jaartje heb en niet zo onder de indruk ben van het gevoel van materiaalgebruik. Het werkt echt prima, maar voelt wat goedkopig.
Die weegschaal kost nog geen 100 euro en is van metaal onderop en ja bovenop plastic maar Acaia Pearl is geheel van plastic en kost 189 euro, verder heeft de nano Touch buttons, een digitale display, goede Touch response en snelle accurate weging,usb C poort om de accu op te laden die kant meegaat en verschillende automatische instellingen net zoals de acaia's. Vergeleken met de Acaia Lunar een fractie van de prijs en komt er heel dicht in de buurt in mijn beleving. Ik vind persoonlijk de display van de Acaia fijner omdat de digits groter zijn. Zo zie je maar, een review van de 1 betekend niks voor de ander en zo zal het ook zijn met deze maler.
En ik snap ook dat LH als een soort orakel wordt gezien door velen maar is ook maar de mening van 1 persoon...
Als de maler niet bevalt denk ik dat je hem zo kwijt bent op marktplaats zonder al teveel verlies. Hun handmalers doen het ook prima.
Ik slaap er nog een nachtje over, en dan vooral of ik het geld wil uitgeven hieraan of gewoon lekker door sukkel met de Niche.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
389Geen speld tussen te krijgen. Ik heb gecanceld en sukkel door met de Niche (die voor mij nog steeds premium aanvoelt voor de investering).
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|
390Het valt mij hier wel echt op dat hij wel vaker dan 2x klikt om alle koffie uit de machine te halen. Ik ben niet zo van de geluiden en dat na elke maling "klik klik klik klik klik"raze88 schreef:En weer een nieuwe review online: 064s & 078 https://youtu.be/Y4yd-k6HRwY
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso